DIT ZIJN DE BEST GELEZEN BLOGS VAN BIJL PR IN 2022

DIT ZIJN DE BEST GELEZEN BLOGS VAN BIJL PR IN 2022

We naderen het eind van 2022 en dan vliegen de lijstjes je om de oren. Het was een jaar waarin veel gebeurd is, internationaal, nationaal, maar ook bij ons aan de Coolsingel. Van collega’s die het Bijl-nest hebben verlaten, het verwelkomen van nieuwe Bijlers, Marjoleine en Sophia die terugblikken op hun jaar als partner tot aan koffiepraat en campagnes over maatschappelijke impact: deze blogs zijn het meest gelezen. Welke is jouw favoriet of heb je onthouden?

Na ruim 14 jaar vliegt ze uit: Lisa van den Eijk

In het voorjaar van 2022 hebben we, na maar liefst 14 jaar, afscheid genomen van Lisa van den Eijk. In haar blog blikt ze terug op haar tijd bij Bijl PR. Lisa werkt inmiddels als senior communicatieadviseur en woordvoerder bij gemeente Delft.

Sherida van IJsselmuide vliegt uit, maar kijkt eerst even terug

Een maand nadat Lisa het Bijl-nest had verlaten ging Sherida van IJsselmuide een nieuw avontuur aan. Niet meer in 010, maar in 020. Ze heeft haar pen opgepakt en is meer gaan schrijven. Sherida werkt inmiddels als redacteur bij LinkdIn.

Petje af voor VanMoof die met humor fietsendiefstal tegengaat

Petje Af is een maandelijks terugkerend rubriek waarin Bijl PR complimenten uitdeelt aan een vakgenoot. Vaak gaat het over een spraakmakende campagne, concept of product dat zich onderscheidt door zijn relevantie, originaliteit of resultaat. Een van de best gelezen Petje Af blogs komt van onze collega Luka Kors, adviseur bij Bijl PR. Hij deelde begin dit jaar een compliment uit aan fietsfabrikant VanMoof voor de campagne ‘Hard times for super thieves’. Een geanimeerde stop-motion campagne over hun nieuwste antidiefstaltechnologie en de Peace Of Mind-services.

Internationale Vrouwendag: in gesprek met partners Marjoleine en Sophia

Internationale Vrouwendag staat elk jaar op 8 maart in het teken van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit van vrouwen overal ter wereld. Met inmiddels twaalf vrouw sterk is het elke dag vrouwendag bij ons op kantoor. In 2021 werden Marjoleine van Klaveren en Sophia Weavers beide partner en dus mede-eigenaar van Bijl PR. Sindsdien sturen zij, samen met Ruud Bijl, Bijl PR aan. In deze blog keken zij, in het kader van ons 31-jarig bestaan en Internationale Vrouwendag, terug op hun rol, de nieuwe uitdagingen, maar keken ze ook vooruit naar de toekomst.

Even voorstellen: Inge Portegies, Michael Wijlhuizen en Netty Kros

Na het vertrek van een aantal Bijlers, mochten we er dit jaar ook drie verwelkomen; Inge Portegies. Deze Rotterdamse wist tijdens haar stage bij Bijl PR in 2018 al gelijk: “hier wil ik werken.” En zo geschiedde! Om de balans te behouden kwam er dit jaar ook een mannelijke collega bij; Michael Wijlhuizen. Met zijn jarenlange ervaring met campagnes die maatschappelijke kwesties op de agenda hebben gezet, vormt hij een waardevolle aanvulling binnen het team. Last but not least: Netty Kros. Deze enthousiaste verhalenverteller heeft inmiddels haar plek gevonden bij Bijl PR en werkt voor onder andere Greenwheels, Marktplaats en T-Mobile.

Koffiepraat: adviseurs Carina en Rieneke in gesprek over maatschappelijke impact

Een ander terugkerend rubriek op onze nieuwspagina is Koffiepraat. In deze reeks gaan Bijlers met elkaar in gesprek over ontwikkelingen in de maatschappij én in ons vakgebied. Gebaseerd op de gesprekken die spontaan ontstaan bij het koffiezetapparaat en je soms flink aan het denken kunnen zetten. Adviseurs Carina en Rieneke hadden het in deze editie over maatschappelijke impact. Hoe denken zij over dit onderwerp? Hetzelfde of juist verschillend? En hoe staat dit in relatie tot hun werk?

Koffiepraat: collega’s Melvin en Lizanne in gesprek over verschillen op de werkvloer

Een ander goed gelezen koffiepraatblog kwam van de Bijlers Melvin en Lizanne. Zij gingen in gesprek over de verschillen op de werkvloer. Hoe verschillen zij van elkaar? En wat kunnen beide collega’s van elkaar leren? 

Typhoon lanceert lied voor eenzame jongeren in samenwerking met T-Mobile en Join-Us

10% van de jongeren in Nederland voelt zich chronisch eenzaam. Stichting Join Us biedt jongeren een plek om samen hun gevoelens te verwerken. In het kader van haar MVO-strategie is T-Mobile sinds 2021 een partner van deze stichting. Sinds de start van de samenwerking had T-Mobile de wens om een impactvolle campagne met Join Us op te zetten. Bijl PR creëerde dit jaar een concept waarin de twee partijen samenwerkten met de Nederlandse hiphopartiest Typhoon. Via een door Typhoon geschreven nummer, geïnspireerd op gesprekken die hij had met Join Us jongeren en zijn eigen ervaringen en gevoelens, creëerden de drie partijen bewustzijn voor het onderwerp. Vrijdag 3 juni lanceerde hij het nummer; ‘Alleen In De Pauze’

Ontdek Disneyland® Paris opnieuw met Thalys

Na een pauze van bijna twee jaar door corona reed Thalys in maart 2022 weer naar twee geliefde bestemmingen. De dienstregeling naar de stations Marne-la-Vallée (Disneyland® Paris) en Parijs-Charles de Gaulle. Omdat Bijl PR al ruim twaalf jaar voor Thalys werkt, waren wij extra blij dat de treinen weer konden rijden. We kregen de taak om Nederland op de hoogte te brengen van dit goede nieuws. Onze junior adviseur Lizanne van Berghem mocht met de eerste rit meerijden.

Koffiepraat: Bijlers Larissa en Wesley in gesprek over juicekanalen

We sluiten het overzicht met nog een koffiepraatblog. Onze junior adviseur Larissa en mediawatcher Wesley namen ons mee in een wereld waar we inmiddels echt niet meer omheen kunnen: juicekanalen. Hoe denken zij over dit onderwerp? Hetzelfde of juist verschillend? En hoe staat dit in relatie tot hun werk?

Namens alle collega’s van Bijl PR. Een prettige jaarwisseling en een gelukkig en succesvol nieuwjaar!