HalloStroom vraagt samen met Bijl PR aandacht voor potentiële besparing energierekening

HalloStroom vraagt samen met Bijl PR aandacht voor potentiële besparing energierekening

Bijl PR is aan de slag voor HalloStroom! Naast Vitam, de Nederlandse Klimaatweek van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, Greenwheels en Alpro een mooie naam in het rijtje van klanten die zich bezighouden met het milieu en de energietransitie.

HalloStroom biedt huishoudens de mogelijkheid om binnen enkele maanden flink te besparen op hun energierekening door de verhuur van zonnepanelen. Ook de energietransitie is hiermee voor meer mensen bereikbaarder. En dat is nodig. Veel huishoudens kunnen op dit moment financieel niet mee in de energietransitie door de extreme prijzen voor benzine, diesel, gas en elektriciteit. Het betalen van de energierekening vormt een steeds grotere uitdaging, waardoor energiebesparende maatregelen aan het huis vaak financieel onhaalbaar worden.  

Bekendheid voor huuroptie zonnepanelen

HalloStroom vroeg Bijl PR aandacht te creëren voor de huurmogelijkheid van zonnepanelen als een van de oplossingen voor energiearmoede. En HalloStroom meer op de kaart zetten bij potentiële huurders van zonnepanelen, woningcorporaties, gemeenten en derde partijen. Dat doen we graag!

Door verschillende communicatie en pr- activiteiten bouwen we aan de bekendheid van de huuroptie van zonnepanelen en tegelijk aan de naam HalloStroom. We bepalen wanneer en met welk geluid HalloStroom van zich laat horen, bij relevante media. Allemaal met hetzelfde doel: het bewustzijn rondom de huur van zonnepanelen bij de verschillende stakeholders te vergroten.

Een vliegende start    

In maart is de samenwerking gestart en we hebben niet stilgezeten. Om goed aan te sluiten bij de actualiteit grepen we de thema’s energietransitie en de hoge energierekening aan om HalloStroom onder de aandacht te brengen. We schreven een opiniestuk waarin CEO Leslie Hogeveen de overheid oproept om meer oog te hebben voor de huuroptie van zonnepanelen. We stuurden het stuk in naar het AD, met resultaat! Ook boden we een interview aan met Leslie bij Business Insider. Dit resulteerde in een mooi artikel over het feit dat Nederlanders massaal op zoek zijn naar oplossingen voor de hoge energierekening.

Wat ons betreft een mooie start, die smaakt naar meer!

Leslie Hogeveen, CEO bij HalloStroom over de samenwerking: “Een logische oplossing voor huishoudens die koopkracht verliezen door de enorm hoge energieprijzen vindt niet automatisch gehoor. Daar blijkt een publieke discussie voor nodig te zijn. Daarom hebben we de samenwerking gezocht met Bijl PR. Zij helpen ons om duidelijk te maken dat er mogelijkheden zijn om koopkracht te repareren en tegelijkertijd de verduurzaming van de woningvoorraad te vergroten.”

Carina Kortenoeven, verantwoordelijk voor het account: “HalloStroom wil het laagdrempeliger maken om gebruik te maken van zonnepanelen. Ook mensen die niet over de liquide middelen beschikken om te investeren in zonnepanelen krijgen hiermee de kans hun huis duurzamer te maken én de hoge maandlasten te verlagen. Een super interessant en hyper actueel thema. Mooi om aan mee te werken!”