BIJL PR NIEUWE PR BUREAU VOOR ALPRO

BIJL PR NIEUWE PR BUREAU VOOR ALPRO

Alpro heeft Bijl PR gekozen als partner voor corporate pr en externe communicatie om te bouwen aan merkvoorkeur. De samenwerking is per mei 2021 officieel van start gegaan.

Al meer dan 40 jaar is Alpro pionier in plantaardige voeding en biedt een breed assortiment aan heerlijke plantaardige producten op basis van GMO-vrije soja, amandelen, hazel- of cashewnoten, rijst, haver of kokosnoot. Al sinds de lancering in de jaren 80 heeft Alpro een plantaardige missie en zit duurzaamheid in het DNA van het bedrijf. Het merk wil laten zien dat meer plantaardig eten een gezonde keuze is en een impactvolle manier is om de ecologische voetafdruk te verkleinen, goed voor jou, dier en planeet dus.

Content, kennis en juiste informatie

Bijl PR bouwt samen met Alpro aan een (pro) actief persbeleid rondom belangrijkste thema’s op het gebied van plantaardige voeding. We zijn nu in de planfase en werken ideeën uit om de komende maanden te  realiseren. Vanuit een breed pr perspectief kijken we hoe we met behulp van content en free publicity het merk volop in beeld kunnen brengen bij diverse stakeholders om zo de kennis over plantaardige voeding te vergroten. Simone Broxks, external scientific affairs & nutrition manager bij Alpro Nederland over de samenwerking met Bijl PR: ‘’De grootste uitdaging die wij hebben liggen is nu door te pakken met de kennis de we 40 jaar hebben opgebouwd. We willen dit blijven delen met pers en media, zodat zij en het publiek ons als een autoriteit blijven zien op het gebied van plantaardige voeding. De mensen bij Bijl PR hebben hier ervaring in en staan helemaal klaar om ons hierbij helpen, dat geeft weer zoveel nieuwe energie.

Plantaardige drinks, plantaardige variaties op yoghurt en andere plantaardige variaties zijn een deel van de oplossing als het gaat om te zorgen voor onze planeet. Bijl helpt graag mee om dit bewustzijn te vergroten.

Sophia Weavers, verantwoordelijk voor het account: “Zelf begin ik iedere dag met Alpro, ik was dus al fan. Maar afgelopen periode ben ik alleen maar meer fan geworden. Wat een mooie organisatie met ontzettend veel expertise in huis. Maar ook met een loeisterke missie en visie waarin centraal staat dat we met elkaar kunnen bijdragen aan een betere wereld, waarbij plantaardige voeding een belangrijke rol speelt. Heel tof dat Alpro voor ons heeft gekozen als sparringpartner om deze boodschap met diverse stakeholders te kunnen delen.’’

Meer nieuws