Sabre Award nominatie voor campagne Nationale Klimaatweek

Sabre Award nominatie voor campagne Nationale Klimaatweek

Goed nieuws! Bijl PR & Campagne zijn genomineerd voor de Sabre Awards! Wij zijn genomineerd in de categorie Benelux voor onze campagne voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, de Nationale Klimaatweek. Deze nominatie is een groot compliment voor de klant én voor ons! Jaarlijks worden 2000 cases ingestuurd voor de Sabre Awards. Ongeacht of we de award in de wacht slepen, zijn we al enorm trots op deze nominatie. De uitreiking vindt plaats in Londen op vrijdag 27 mei.

Over de campagne

De allereerste Nationale Klimaatweek vond in 2021 plaats van 28 oktober tot en met 5 november. Doel: het op de kaart zetten van deze week en het mobiliseren van zoveel mogelijk mensen om zich in te spannen voor het tegengaan van klimaatverandering.

We ontwikkelden een campagne om Nederlanders op alle niveaus te bereiken: zowel lokaal, regionaal als nationaal met een concept dat over de jaren heen doorontwikkeld kan worden. Om mensen in beweging te krijgen zochten we afgelopen zomer naar Klimaatburgemeesters. Mensen die door het aanpassen van hun leefstijl zich op een positieve manier inzetten voor het klimaat en hun inspirerende verhaal met anderen wilden delen. We stuurden alle lokale en regionale media een op maat gemaakt persbericht om onze zoektocht onder de aandacht te brengen. En met succes! Er verschenen maar liefst 340 publicaties voorafgaand aan de Nationale Klimaatweek en als gevolg meldden zich 142 Klimaatburgemeesters.

Iedereen Doet Wat

Onze partner Campagne creëerde toffe foto en videoformats die we deelden op de kanalen van ‘Iedereen Doet Wat’. We interviewden Klimaatsupporters voor de rubriek ‘Klimaat BV’, Klimaatburgemeesters kwamen aan het woord in video’s en veelgehoorde stellingen werden bevestigd of ontkracht in ‘Dat is zo… toch?’.  Aanvullend interviewde onze tekstschrijver deze organisaties en mensen voor het uitgebreide verhaal dat op de site van Iedereen Doet Wat te lezen is. Alle content werd in verschillende formats op de socials en website van Iedereen Doet Wat gedeeld.

Lees hier meer over de campagne en houd onze kanalen in de gaten op 27 mei om te weten of we de award in de wacht hebben gesleept!