EVEN UITZWAAIEN: FABIENNE PENNINGS

EVEN UITZWAAIEN: FABIENNE PENNINGS

Dankjewel Fabienne! Jouw vijf maanden Bijl PR zijn voorbij gevlogen. Je dompelde je onder in ons vakgebied, je draaide mee op klanten en projecten én deed onderzoek naar merkactivisme onder genZ. In deze blog blikt Fabienne voor een laatste keer terug.

Hoe kijk je terug op je stageperiode bij Bijl PR?

Ik kijk terug op een leerzame en gezellige periode. De afgelopen vijf maanden heb ik onderzoek gedaan naar de invloed van merkactivisme op de merkloyaliteit van genZ. Naast de kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn onderzoek, heb ik ook de diverse facetten van het communicatievakgebied mogen ontdekken. Contentcreatie, het ontwikkelen van campagnes en mediamanagement vond ik het meest boeiend. Mijn stage heeft mij ook doen realiseren dat ik nog lang niet uitgeleerd ben! De communicatiewereld is ontzettend breed, en ik kijk ernaar uit om tijdens mijn verdere loopbaan nog dieper in dit vakgebied te duiken. Kortom: ik kijk terug op een zeer waardevolle periode waarin ik tal van leuke ervaringen heb mogen opdoen.

Welke klus of project blijft je het meest bij?

Tijdens de Nationale Klimaatweek, die samenviel met mijn start bij Bijl PR in september, kreeg ik meteen de kans om mee te werken. Het was leuk om vanaf het begin betrokken te zijn en het project te zien ontvouwen. Achter de schermen kreeg ik een goed beeld van de organisatie van zo’n grote campagne en de hoeveelheid werk die erbij komt kijken. Er zijn veel dingen die geregeld moeten worden, soms zelfs ook kleine details waar je normaal gesproken niet aan zou denken. Het was gaaf om het uiteindelijke resultaat van het project te zien en de positieve resultaten die het heeft opgeleverd. Daarnaast vond ik het interessant om mee te werken aan andere projecten en klanten, zoals bijvoorbeeld Dexcom. Een bedrijf waar ik voor mijn stage eigenlijk niet zo veel van wist, maar waar ik gedurende mijn stageperiode veel over heb geleerd. Dat is het leuke aan een stage bij Bijl PR: je krijgt de kans om veel te leren over diverse klanten en projecten.

Wat heb je geleerd over jezelf en het vak?

Toen ik aan mijn stage begon, had ik geen idee wat ik kon verwachten. Tijdens de stage ontdekte ik dat ik het leuk vind om van alles wat mee te pikken en aan verschillende dingen mee te werken, zoals persberichten, mediascans, evenementen en communicatiestrategieën. Van zoveel verschillende taken kun je het meest leren en gelukkig biedt Bijl PR daar alle ruimte voor! Verder vond ik het leerzaam om te zien hoe adviseurs te werk gaan en daaruit inspiratie op te doen.
Deze periode liet mij inzien dat het communicatievakgebied nog veel breder is dan ik dacht; er zijn talloze mogelijkheden.

Wat zijn je plannen voor de toekomst?

Deze maand begin ik met de minor ‘Get Connected’ aan de Hogeschool Rotterdam, waar ik veel zin in heb. De komende zes maanden zal ik me daarop focussen. Wat de toekomst me verder nog brengt, weet ik nog niet precies, maar gelukkig heb ik nog voldoende tijd om daarover na te denken! Het lijkt me wel interessant om na mijn studie ergens te werken waar ik maatschappelijke impact kan maken.

En tot slot: wat wil je tegen volgende stagiaires zeggen?

Bij Bijl PR is geen dag hetzelfde. Je krijgt de kans om achter de schermen te kijken bij verschillende klanten en projecten. Met begeleiding van een team van professionals met een schat aan ervaring, is een stage bij Bijl PR een unieke kans om een waardevolle ervaring op te doen.