BIJL PR WINT EUROPESE PR PRIJS MET MARKTPLAATS FEESTDAGENCAMPAGNE

BIJL PR WINT EUROPESE PR PRIJS MET MARKTPLAATS FEESTDAGENCAMPAGNE

Bijl PR wint een European Excellence award in de categorie Benelux & France met de Marktplaats feestdagencampagne.

De European Excellence Awards worden elk jaar uitgereikt en zijn een eerbetoon aan de meest bijzondere prestaties op het gebied van pr- en communicatiecampagnes binnen Europa. De jury beoordeelt de inzendingen op creativiteit, innovatie en strategie. De uitreiking vond dit jaar plaats op 8 december in Berlijn.

Geef eens vaker tweedehands speelgoed cadeau

Marktplaats startte vorig jaar een campagne om (groot)ouders te inspireren om vaker voor tweedehandspeelgoed te kiezen als cadeau. Het maakt voor kinderen geen verschil, maar voor het milieu, de portemonnee en de wereld des te meer. Een niet-gescript experiment met kinderen, geïnitieerd voor de campagne en vertoond in een tv-commercial, laat zien dat het kinderen niets kan schelen. De vooroordelen van (groot)ouders over tweedehands speelgoed – dat vindt mijn kind niet leuk, het is ‘vies’ of ‘beschadigd’ – weten de kinderen met hun oprechte en leuke reacties juist te ontkrachten. De campagne leidt tot 10% meer vraag naar tweedehands speelgoed op Marktplaats. De campagne werd eerder dit jaar ook al beloond met twee YouTube Works Awards (Changemakers en Grand Prix), Sustainable Brand Index prijs en nog recentelijk een Gouden Effie!

We zijn ontzettend trots op het winnen van deze award(s)! Vorig jaar hebben we onze campagne afgetrapt met als doel de ogen te openen voor de waarde van tweedehands speelgoed als cadeau. En dat dit voor kinderen meer dan oké is. We hebben fantastische resultaten behaald en zien dat mensen zich steeds bewuster worden van de voordelen van hergebruik. Ook dit jaar zien we dat deze trend doorzet, tweedehands wordt steeds normaler.” – Maaike Veeling, Head of Communications Benelux, Marktplaats

Lees hier meer over de campagne

Zes nominaties voor Bijl PR

Bijl PR was maar liefst zes keer kanshebber tijdens de European Excellence awards! Zo was de feestdagencampagne van Marktplaats genomineerd in de categorieën Purpose Driven Communications, Sustainability & Environment, Multi-Channel Communications en Benelux & France. Het was voor ons twee keer duimen draaien in de categorie Benelux en France. De transformatie van T-Mobile Nederland naar Odido maakte in deze categorie ook kans op een award. Verder was Odido genomineerd in de categorie Launch. Ondanks dat we binnen deze categorieën niet in de prijzen zijn gevallen, zijn de zes nominaties een geweldig compliment voor ons werk en de klanten. Met een trots en dankbaar gevoel keren we terug naar Rotterdam!