Bijl PR genomineerd voor twee Dutch PR Awards!

Bijl PR genomineerd voor twee Dutch PR Awards!

We hebben er lang op moeten wachten, maar we hebben eindelijk weer een PR awardshow in Nederland. De Dutch PR Awards zijn terug en wij zijn genomineerd! Het gaat om het werk voor onze klanten Odido (in de categorie Tech) en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (in de categorie Overheidscommunicatie). De nominaties zijn een grote eer voor het werk dat we samen hebben gedaan.

Marketing Report, PR Dashboard en Media Info Groep hebben het initiatief genomen om deze award ceremonie nieuw leven in te blazen. We juichen enorm toe dat de Nederlandse PR-wereld weer een platform heeft om het belang en de mogelijkheden van PR onder de aandacht te brengen. Hopelijk groeit het initiatief naar een elk jaar sterker en groter evenement.

Meer lezen over onze genomineerde cases?

T-Mobile Nederland wordt Odido: het kan ook zo

Een gewaagde stap: de naam van een gevestigd merk als T-Mobile wijzigen. Maar volgens de telecomprovider was het tijd voor verandering. Met een nieuwe positionering en een productaanbod dat helemaal aansluit op de klantwensen gaat T-Mobile Nederland verder onder de naam Odido. Een immense operatie waar meer dan een jaar lang in alle geheim keihard aan gewerkt is, en wij zijn trots dat wij hier als Bijl PR een onderdeel van uit mochten maken. Samen met het communicatieteam van Odido en partnerbureau PROOF werkten we aan de interne en externe communicatie voor, tijdens én na de lancering.

Onder het motto “Het kan ook zo” wil Odido het radicaal anders doen in de telecomwereld. Drie volledig heringerichte kantoren werden geopend, meer dan 1200 nieuwe websites gingen live, nieuwe applicaties werden gelanceerd, en er werd hard gewerkt aan de herinrichting van 119 winkels. Onze collectieve inzet leidde tot een fantastisch resultaat: de lancering van Odido op 5 september 2023 was een enorm succes.

De rebranding werd onlangs al internationaal bekroond met een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building; een speciale erkenning voor pr-campagnes die een cruciale rol hebben gespeeld in merkstrategie, positionering, berichtgeving en de ontwikkeling van een merk(platform). Wellicht mogen we daar binnenkort een Dutch PR Award aan toevoegen.

Nationale Klimaatweek 2023: niet te missen!

In opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat hebben we voor derde keer de Nationale Klimaatweek georganiseerd. De week staat in het teken van zowel kleine als grote initiatieven voor een beter klimaat. Het uitgangspunt van de campagne is dat iedereen, van overheid tot bedrijfsleven en van burgers tot scholieren, kan bijdragen aan een duurzamer Nederland. In samenwerking met ons creatieve partnerbureau Campagne hebben we opnieuw de handen ineengeslagen om dit project tot een succes te maken. We hebben onze lokale aanpak voortgezet om gedurende een gefaseerde campagne zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken: mensen, organisaties en overheden. En dat is gelukt!

De Nationale Klimaatweek heeft al vele internationale award nominaties binnengesleept. We hopen en duimen dat dit nu eindelijk bekroond mag worden met een award.

PR100

Tijdens de uitreiking van de Dutch PR Awards, op het M100 Summer Edition op woensdag 26 juni, wordt ook de eerste editie van de PR100 bekend gemaakt. Sophia Weavers en Marjoleine van Klaveren dingen mee om in de lijst te komen van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR-wereld. Een mooi compliment voor de nieuwe eigenaren van Bijl PR.

We gaan met het hele Bijl-team de nominaties uiteraard vieren. Proost!