BIJL PR GENOMINEERD VOOR TWEE EUROPEAN EXCELLENCE AWARDS
Bijl PR heeft twee nominaties in de wacht gesleept voor
de beste PR- en communicatiecampagne in Europa: The European Excellence Awards.
Het gaat om een nominatie voor de ‘Promises campagne’ in samenwerking met T-Mobile in de categorie Telecommunications en een voor de campagne ‘Vrijheid, Powered by Veteranen’ in samenwerking met het Veteraneninstituut in de categorie Benelux. De nominaties zijn een prachtig compliment voor onze klanten én voor ons!
T-Mobile Nederland: Promises campagne
In oktober 2018 lanceerden T-Mobile en Tele2 de Promises campagne, gecreëerd door Bijl PR in nauwe samenwerking met de afdeling Corporate Communications van T-Mobile Nederland.

In de Promises-campagne lieten we stakeholders, politici, media en het grote publiek zien wat de voordelen van de voorgenomen fusie tussen T-Mobile en Tele2 zijn voor alle klanten. Het doel was de mening van besluitvormers over de fusie, de Europese Commissie, te veranderen van twijfelend naar positief.
De grootste uitdaging was het idee te veranderen dat de fusie de concurrentie op de Nederlandse telecommarkt zou minimaliseren. T-Mobile en Tele2, beiden met een sterke geschiedenis van competitiviteit en uitdaging, beweerden precies het tegenovergestelde. De campagne heeft bijgedragen aan volledige goedkeuring van de fusie. Politici en media schreven dan ook positief over de campagne!
Vrijheid, Powered by Veteranen
Het Veteraneninstituut (Vi) biedt toegang tot zorg voor en dienstverlening aan Nederlandse veteranen, dienstslachtoffers en hun gezinsleden. Ze streven naar een hoger niveau van bewustzijn, kennis over en maatschappelijke waardering voor veteranen bij het publiek. We helpen Vi deze doelen te realiseren via PR en Creative Communications. Voor onze gezamenlijk activiteiten zijn we genomineerd in de categorie ‘Benelux & France’.

Vi vroeg ons een communicatie- en PR-strategie te ontwikkelen die gericht is op het creëren van bewustzijn en sociale erkenning voor Nederlandse veteranen, waarbij onder meer media-aandacht wordt gecreëerd door het bestaande – niet accurate – stereotype van veteranen met het publiek (oud, mannen, WO2, PTSS) voortdurend te veranderen.
De kern van onze aanpak zijn veteranen zelf, die hun verhalen delen. Om een optimale impact te realiseren, hebben we gekozen (én kiezen we nog steeds) voor een strategie en aanpak waarin we interviews pitchen bij landelijke en regionale media, video’s waarin veteranen hun verhaal vertellen (in samenwerking met 365 Media), visualisatie van stereotypen en nuances, posts op social media (verhalen / interviews) en online artikelen. Voor speciale evenementen en/of onderwerpen maken we altijd een concept waarin we het verhaal via verschillende vormen van content vertellen. Mooie voorbeelden zijn;
- Speeddates sessie met veteranen tijdens Bevrijdingsdag
- Jaarlijks terugkerende Veteranenlezing
- Jaarlijks veteranen uitlichten uit het Erecouloir op 4 mei, Dodenherdenking
- Aandacht voor de vrouwelijke veteraan
- Onderzoek naar het thuisfront van veteranen
- WO2 bijeenkomst waar meer dan 100 veteranen van 90 jaar en ouder bijeenkwamen
Onze gecombineerde inspanningen hebben de afgelopen jaren geresulteerd in prachtige verhalen en video’s, uitverkochte Vi-lezingen en succesvolle speeddatesessies.
De European Excellence Awards worden vrijdag 29 november uitgereikt in Lissabon.