ZEEMAN TROUWJURK BINNEN NO TIME OP MARKTPLAATS
Een paar jaar geleden kwam Zeeman tijdens de Amsterdam Fashion Week al met een grote stunt, maar vandaag is er bij Zeeman weer reden voor een feestje. Zij komen namelijk met dé ideale oplossing voor bruiden die het niet zo breed hebben. Vanaf vandaag kun je voor €29,99 een trouwjurk kopen! Althans kon. Want binnen no time waren de jurken uitverkocht. Een slimme en fantastische pr stunt.
Ook bij ons is er reden voor een feestje, want toen ik vanmorgen de voorpagina van de Metro zag ging er bij mij meteen een PR lampje branden voor onze klant Marktplaats. Ik was benieuwd vanaf hoe laat de eerste trouwjurk advertenties zouden verschijnen. En natuurlijk naar het aantal zoekopdrachten.
Newsjacking
Ik kon niet wachten om achter mijn computer te kruipen en met Marktplaats te bellen om dit uit te zoeken. En wat bleek? Rond 08.10 uur vanmorgen stond de eerste trouwjurk al op Marktplaats. Inmiddels is deze advertentie al meer dan 1500 keer bekeken en 18 keer bewaard als favoriet. Meer dan 100 trouwjurken worden aanboden en men zocht de afgelopen uren al honderden keren op ‘Zeeman’ en ‘Zeeman trouwjurk’. De jurken worden voor gemiddeld tussen de 35 en 60 euro aangeboden.
Een belletje met RTL Nieuws, de Telegraaf en het AD leverde al mooie artikelen op en vervolgens is het balletje verder gaan rollen.
Update: Zeeman-Trouwjurk zorgt voor zoekrecord op Marktplaats
Vandaag (10 februari) komen we met het nieuws dat de Zeeman-trouwjurk het populairste zoekwoord is van Marktplaats. Het overtreft zelfs het woordje ‘gratis’. Dat gebeurt maar zelden, alleen met de zoekterm ‘schaatsen’ in een strenge winter.
Een belletje met ANP zorgde weer voor veel media aandacht! Wat krijg ik een kick als ik voor een klant kan inhaken op actueel nieuws! Wil je zelf ook inhaken op het nieuws? Lees dan even onderstaande tips:
Tips
Wat moet je doen om newsjacks te kunnen verzinnen? Dat is logisch: nieuws, nieuws en nog eens nieuws. Houd de trending topics in Nederland in de gaten en vraag jezelf de onderstaande vragen af:
- Is het onderwerp het gesprek van de dag?
- Is het logisch dat jij erop inhaakt?
- Hebben je directe concurrenten er nog niets mee gedaan?
- Is er voldoende additioneel budget?
- Kun je binnen 48 uur (liefst nog sneller) een akkoord krijgen?
- Indien het thema controversieel is, heb je een team klaarzitten dat de discussie kan modereren?