SPOKEN WORD ALS INSPIRATIEBRON VOOR JONGEREN
Randstad stimuleert mensen na te denken over de toekomst met de kersverse campagne ‘wat doe jij morgen?’. Persoonlijke ontwikkeling, inspiratie en talent in een veranderende arbeidsmarkt staan centraal. Als doorvertaling van deze campagne ontwikkelde Bijl PR een concept, specifiek gericht op jongeren tussen 18 en 26 jaar. Met als inzet zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten en verbinding te creëren. We organiseerden 19 december het evenement ‘Tomorrow is Now’, een avond met Poetry Slam door M. & Friends en een spetterend optreden van Jonna Fraser.
#watdoejijmorgen
Morgen is voor jongeren vaak nog ver weg. Het gaat bij hen meer om vandaag. Onder de hashtag #watdoejijmorgen wordt de jongere doelgroep aangespoord na te denken over hun toekomst. Maar dan op een manier die hen aanspreekt en aan het denken zet. Tijdens de avond kregen jongeren de mogelijkheid deel te nemen aan een Spoken Word workshop, onder leiding van Spoken Word artiesten. Dit leverde indrukwekkende persoonlijke verhalen op die dapper op het podium werden gedeeld.
Spoken Word
Poëzie bedoeld om voor te dragen, dat is Spoken Word. Op een leuke manier interactie aangaan terwijl er tegelijkertijd serieuze onderwerpen worden aangehaald, daar leent Spoken Word zich voor.
Jonge doelgroep
De keuze voor een event met Spoken Word en Jonna Fraser is gericht op de jonge doelgroep van Randstad. Jongeren vormen een specifieke doelgroep. Met traditionele media als radio en tv bereik je ze niet of nauwelijks. Zij worden vooral door rolmodellen, peer-to-peer aangezet iets te doen of te kopen. Met de inzet van influencers en hun social media bereik zorgen we voor bezoekers en aandacht voor het event.
Resultaat
Tijdens de avond zorgen influencers voor relevante content richting de doelgroep. Daarnaast realiseert onze partner 356 media een aftermovie. Door deze beelden achteraf op social mediakanalen te delen, kreeg én krijgt het thema ‘morgen’ aandacht van jongeren.