Nieuwe klant: Bijl PR betreedt de wondere wereld van Remastered

Nieuwe klant: Bijl PR betreedt de wondere wereld van Remastered

Van Gogh, Bosch en Mondriaan. Drie echt Hollandse meesters en grootheden op het gebied van kunst. Hoewel we allemaal, of in ieder geval een groot deel van ons, de Sterrennacht, de Tuin der Lusten en Victory Boogie Woogie kennen uit de traditionele musea, is er sinds 2021 een andere manier om deze werken te ervaren. Namelijk bij onze nieuwe klant; Remastered!

Remastered is een unieke ervaring in Rotterdam waarin het traditionele werk van oude meesters in een digitaal jasje wordt gestoken. De werken worden tot leven gebracht door een combinatie van meeslepende muziek, grootse vertoningen op LED schermen én bovenal interactieve elementen. Remastered profileert zichzelf als een immersive experience, oftewel een volledige interactieve ervaring waarbij je wordt ondergedompeld in een andere wereld. Wandel bijvoorbeeld door een waterval, speel met een school vissen in een oceaan, vlieg door de wolken en zie het vervolgens terug op de LED-schermen.

Onze aanpak

Het doel van de samenwerking? Mensen kennis laten maken met deze unieke kunstvorm en hen verwonderen in een tijd waar al zoveel te zien is. Hierbij richten we ons niet alleen op Rotterdammers, maar verwelkomen iedereen. Van toerist tot koppel en van ouders met kinderen tot het zakelijke publiek, de deuren staan open voor iedereen.

Rotterdam trekt jaarlijks duizenden bezoekers van over de hele wereld, en Remastered wil ook hen verwelkomen in hun wereld. Met behulp van boeiende content en de inzet van influencers, willen we de nieuwsgierigheid wekken en mensen inspireren om de wereld van Remastered te verkennen. Omdat Remastered zo’n visuele belevenisis, ligt hier voor ons de uitdaging om de zintuigen te prikkelen. We willen dat onze online aanwezigheid net zo levendig en meeslepend is als de ervaring binnen Remastered zelf. Dit doen we door voornamelijk in te spelen op emotie: spelende kinderen, dansende ouderen, verwonderde gezichten. Onze focus ligt op de mens, hun reactie, verwondering en kinderlijke verbazing wanneer ze Remastered binnenkomen.

Toekomstplannen

Met een op maat gemaakte social mediastrategie vertellen we verhalen die mensen verbinden en inspireren. Zodat Remastered een begrip wordt voor Rotterdammers, maar ook voor Nederlanders en toeristen van over de hele wereld.

Lizanne van Berghem, adviseur bij Bijl PR: “De culturele sector, zeker in Rotterdam, is zo belangrijk. Het vormt ons, laat ons kennis maken met andere culturen en gebruiken, en helpt ons ontdekken wat we mooi vinden. Zelf ben ik een enorme kunstliefhebber en vind ik het ook heel tof om deze werken in een nieuw, innovatief jasje te zien. Ik kan enorm genieten van de klassieke werken en, met een achtergrond in kunstgeschiedenis en de Rotterdamse cultuursector, is het extra leuk om voor Remastered aan de slag te gaan. In musea en bij experiences zie je direct wat een werk met iemand doet. En die emotie vind ik mooi en belangrijk om te laten zien.”