HARTSLAG VAN HET LEGIOEN GENOMINEERD VOOR SABRE AWARD
De campagne Hartslag van het Legioen van Triple Double en Bijl PR is genomineerd voor een SABRE Award in de categorie Sponsoring. De Europese PR awards worden jaarlijks uitgereikt door de Holmes Group. Op 25 mei worden in Berlijn de winnaars bekend gemaakt.
Sportmarketingbureau Triple Double en Bijl PR bedachten samen de pr-aanpak voor de campagne ‘Hartslag van het Legioen’. Opel en Feyenoord verbonden zich aan de Hartstichting om te helpen meer burgerhulpverleners te werven. Met genoeg burgerhulpverleners kunnen meer Nederlanders binnen de cruciale zes minuten gereanimeerd worden. Dit zorgt voor een grotere overlevingskans. De samenwerking ging eerder van start met een reanimatietraining voor de Feyenoord-selectie.
Het idee
De Klassieker Feyenoord – Ajax van 8 november 2015 vormt een prachtige nieuwe gelegenheid om aandacht te vragen voor dit onderwerp. Feyenoord-supporters hebben een groot hart voor hun club. We bedenken dat het uniek zou zijn te meten wat de Hartslag van het Legioen is tijdens de Klassieker. Op de wedstrijddag dragen honderd supporters van Feyenoord een hartslagmeter om hun hartslag tijdens een van de meest beladen wedstrijden van het jaar in beeld te brengen.
Triple Double verzorgt de volledige executie van de actie en de betaalde media. Danny Deelen van 356media zorgt voor video content en de commercial die bij Fox Sports wordt getoond. Bijl PR pakt de pr op. Journalisten wordt aangeboden zelf een hartslagmeter te dragen om hun eigen wedstrijdspanning te meten. De maandag na de Klassieker sturen we de resultaten naar de media in de vorm van een infographic waar alle piekmomenten in de hartslag van het Legioen zichtbaar zijn gemaakt.
De aandacht voor dit unieke experiment is uiteindelijk fantastisch. We bereiken in totaal ruim 10 miljoen mensen waarmee gedurende de eerste fase van de campagne veel aandacht is voor burgerhulpverlening. Dit draagt bij aan de werving van 15.000 nieuwe burgerhulpverleners sinds de start van de campagne.