Danone viert 125-jarig jubileum Nutricia
We zijn trots dat we alweer anderhalf jaar mogen werken voor Nutricia. Dit jaar viert het bedrijf zijn 125-jarig jubileum. Zo’n mijlpaal verdient natuurlijk speciale aandacht.
Samen met Nutricia, onderdeel van Danone, bedenken we een aanpak waarmee dit moment niet ongemerkt voorbij gaat. We willen vooral medewerkers van Nutricia een gevoel van trots meegeven. Zij zijn immers de drijvende kracht achter het bedrijf.
In 1896 begon Nutricia in zijn fabriek in Zoetermeer met de productie van babyvoeding. Precies 125 jaar later doet Nutricia dat nog steeds, maar produceert het bedrijf ook medische voeding. We blikken in het jubileumjaar terug, maar kijken ook vooruit en vertellen over de voorgenomen investering en modernisering van de fabriek in Zoetermeer.
Feest!
Historie, continue innovatie en de medewerkers van Nutricia staan centraal in onze communicatie. Omdat je ‘iets vieren’ meestal samen doet, betrekken we (ex)-medewerkers en de gemeente Zoetermeer bij de viering. Daarnaast opent Nutricia letterlijk zijn deuren en nodigen we media uit voor een rondleiding in de fabriek.
Om (ex)-medewerkers de aandacht te geven die zij verdienen, nodigen we hen uit voor deelname aan de productie van een 125-jaar video van Nutricia. In die video vertellen zij over het Nutricia-gevoel, zo krijgen de mensen achter Nutricia letterlijk en figuurlijk een hoofdrol. Ondertussen werken we aan een infographic waarin we de reis door de tijd van Nutricia vastleggen. Alle uitingen gebruikten we op 12 oktober. Op die dag ontvingen we burgemeester Michel Bezuijen van Zoetermeer en media voor een rondleiding in de fabriek in Zoetermeer. We volgden op met een persbericht waarin we de voorgenomen investering aankondigden.

Mensen achter Nutricia
Nutricia kenmerkt zich door bevlogen medewerkers die dagelijks met passie werken aan het helpen van anderen. Door te werken aan voeding en support ondersteunen zij zo goed mogelijk de gezondheid van talloze mensen over de hele wereld. De video staat niet alleen stil bij het 125-jarig bestaan van het bedrijf, maar etaleert vooral de trots bij mensen. We wakkeren die trots nog eens extra aan door de video zowel intern als extern te delen.
Volop aandacht voor Nutricia
De dagen die volgen na het moment van de viering leiden tot een reeks van publicaties in nationale, regionale en lokale media. Van bijvoorbeeld een artikel op NU.nl tot een uitgebreide publicatie in het AD. Daarin is volop aandacht voor het 125-jarig jubileum, maar ook de voorgenomen investering van Danone en de modernisering van de fabriek in Zoetermeer.
Melvin Voskuijl, adviseur bij Bijl PR: “Werken bij een pr-bureau is bijzonder omdat je tijdens intensieve samenwerking bedrijven en organisaties goed leert kennen. De cultuur, de mensen, maar ook waarvoor zij iedere dag de mouwen opstropen. Ik merk dat ‘zorgen voor een ander’ diep geworteld zit bij Nutricia. Dat is mooi om te zien.”
Headerfoto, van links naar rechts:
Liam Carmody, directeur van de fabriek in Zoetermeer
Michel Bezuijen, Burgemeester van Zoetermeer
Paul Oerlemans, General Manager Danone in Nederland