Succesvol communiceren over verandering

Deze training is met name bedoeld voor grote(re) organisaties die moeite hebben om hun eigen medewerkers in beweging te krijgen. Hoe krijgt het topmanagement de organisatie mee in een verandering? Een nieuwe strategie bedenken is één, maar implementatie en uitvoering is twéé. Je bent er niet als je de CEO op de zeepkist zet. Want hoe vertelt het middelmanagement het verhaal naar de organisatie? Kunnen zij het verhaal net zo communiceren? Deze training is erop gericht om grote groepen binnen een organisatie snel op gang te helpen met veranderingen.

Leerdoelen

Na afloop van deze training weten cursisten wat hun organisatie verwacht en hoe zij daar binnen hun eigen afdeling of unit mee aan de slag kunnen gaan. Ze zijn in staat om een vertaalslag te maken van een nieuwe strategie of koersverandering. Zij kunnen het verhaal uitleggen.

Stappenplan succesvol communiceren over verandering

  • Storytelling; de strategie, wat zijn de kerndoelen? Iedere deelnemer vertelt – meestal op camera – zijn eigen verhaal.
  • Terugkijken en evalueren.
  • Hoe kun je deze strategie vertalen naar jouw afdeling, unit of bedrijfsonderdeel?
  • Wat kan  je doen om hiermee aan de slag te gaan?

Voor wie?

In veel gevallen voor grotere groepen middelmanagement binnen organisaties en bedrijfsleven. De training geeft praktische tools om aan de slag te gevraagde veranderingen.

Deze training werd in het afgelopen jaren gevolgd door organisaties die hun strategie op de schop namen. Het droeg in belangrijke mate bij een succesvolle verandering.

Neem contact op voor vragen.

Terug naar overzicht

Trainingen

Mediatraining

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen met de juiste doelgroepen communiceren. Wat…

Crisistraining & Reputatiemanagement

Een onverwachte calamiteit, zoals een ongeval, een staking of een geval van fraude; het gebeurt in de beste organisaties. Defensief…

Presentatietraining

Presenteren is niet eenvoudig. Spreken in het openbaar gaat niet iedereen even gemakkelijk af. Hoe spreek je in het openbaar…

Vertellen in kernboodschappen

Je wilt als persoon, bedrijf of organisatie mensen bereiken of in beweging brengen. Een goede kernboodschap helpt daarbij. Het slaat…

Succesvol communiceren over verandering

De opzet van een nieuwe strategie of organisatieverandering vergt vaak maanden zorgvuldige voorbereiding. En wat als de nieuwe strategie er…

Simulatietraining crisiscommunicatie

Er is geen betere voorbereiding op de communicatie bij een crisis dan hem helemaal na spelen. In de crisissimulaties die…
Bekijk overzicht