mediatraining

Simulatietraining crisiscommunicatie

Er is geen betere voorbereiding op de communicatie bij een crisis dan hem helemaal na spelen. In de crisissimulaties die wij aanbieden word je ondergedompeld in een reële casus die helemaal past bij jouw bedrijf of organisatie. We maken daarbij gebruik van realistische videobeelden, real-time social media commentaren en (soms hartverscheurende) telefoongesprekken met familieleden van slachtoffers. Je ervaart de druk van een (bijna) echte crisis. Je ervaart wat er in het Journaal overblijft van de boodschap die jij zo zorgvuldig hebt voorbereid.  De training crisiscommunicatiesimulatie leert je communicatief snel en goed te handelen in tijden van crisis. Dit is de manier om je crisiscommunicatieplan in de praktijk te testen. Anders dan bij de training crisiscommunicatie en reputatiemanagement gaan we bij deze training meer in op de praktijk. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.  Altijd met reële scenario’s die van toepassing zijn op jouw organisatie.

Leerdoelen

De simulatietraining crisiscommunicatie leert je de mores van een echter crisis. Hoe gaat het er aan toe en wat kun je verwachten. Hoe functioneert het crisiscommunicatieteam? Klopt het plan? Werkt je boodschap? Kun je tegen de stress, wat doet de emotie met je? Deze training bereid je voor op moeilijke situaties en leert je om een boodschap helder en snel te formuleren naar verschillende stakeholders.

Stappenplan simulatietraining crisiscommunicatie

  • Introductie van een scenario op maat.
  • Welke stappen onderneem je?
  • Media druk neemt toe; werk  het crisis communicatieplan?
  • Wat doen de media met jouw verhaal?
  • Hoe ga je om met stakeholders die vanalles van je willen: actiegroepen, vakbonden, familie van slachtoffers, etc.
  • Live Interviews op camera; persconferentie, doorstep interviews en ‘down-the-line’ gesprekken.

Voor wie?

De training is bedoeld voor mensen die tijdens een incident of crisis verantwoordelijk zijn voor woordvoering of reputatiemanagement. Dit zijn bijvoorbeeld directieleden, communicatiemanagers, operationele managers of veiligheidsmanagers.

Neem contact op voor vragen.

Terug naar overzicht

Trainingen

Mediatraining

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen met de juiste doelgroepen communiceren. Wat…

Crisistraining & Reputatiemanagement

Een onverwachte calamiteit, zoals een ongeval, een staking of een geval van fraude; het gebeurt in de beste organisaties. Defensief…

Presentatietraining

Presenteren is niet eenvoudig. Spreken in het openbaar gaat niet iedereen even gemakkelijk af. Hoe spreek je in het openbaar…

Vertellen in kernboodschappen

Je wilt als persoon, bedrijf of organisatie mensen bereiken of in beweging brengen. Een goede kernboodschap helpt daarbij. Het slaat…

Succesvol communiceren over verandering

De opzet van een nieuwe strategie of organisatieverandering vergt vaak maanden zorgvuldige voorbereiding. En wat als de nieuwe strategie er…

Simulatietraining crisiscommunicatie

Er is geen betere voorbereiding op de communicatie bij een crisis dan hem helemaal na spelen. In de crisissimulaties die…
Bekijk overzicht