Crisistraining & Reputatiemanagement

De training crisiscommunicatie en reputatiemanagement leert je communicatief snel en goed te handelen. Hoe treed je als woordvoerder de media tegemoet, hoe ga je intern te werk, hoe communiceer je met andere stakeholders? Wat doe je bij negatieve berichten op een online platform?

Leerdoelen

Deze training bereid je voor op moeilijke situaties en leert je om een boodschap helder en snel te formuleren, ook wanneer er lastige vragen worden gesteld.

Stappenplan crisistraining en reputatiemanagement

  • Medialandschap: werking van media, wat is nieuws, wat is de invloed van de pers en social networks en hoe kun je hiermee omgaan.
  • De praktijk: do’s en don’ts in ‘vijandige’ gesprekken met journalisten.
  • Hoe ga je om met actiegroepen, vakbonden, familie van slachtoffers etc.
  • Interviews op camera;  live en opgenomen gespreken.
  • Het crisisplan van jouw organisatie. Is het duidelijk, weet iedereen er mee te werken?
  • Interviewtechnieken.
  • Opzet van een persconferentie.

Voor wie?

De training is bedoeld voor mensen die tijdens een incident of crisis verantwoordelijk zijn voor woordvoering of reputatiemanagement. Dit zijn bijvoorbeeld directieleden, communicatiemanagers, operationele managers of veiligheidsmanagers.

Neem contact op voor vragen.

Terug naar overzicht

Trainingen

Mediatraining

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen met de juiste doelgroepen communiceren. Wat…

Crisistraining & Reputatiemanagement

Een onverwachte calamiteit, zoals een ongeval, een staking of een geval van fraude; het gebeurt in de beste organisaties. Defensief…

Presentatietraining

Presenteren is niet eenvoudig. Spreken in het openbaar gaat niet iedereen even gemakkelijk af. Hoe spreek je in het openbaar…

Vertellen in kernboodschappen

Je wilt als persoon, bedrijf of organisatie mensen bereiken of in beweging brengen. Een goede kernboodschap helpt daarbij. Het slaat…

Succesvol communiceren over verandering

De opzet van een nieuwe strategie of organisatieverandering vergt vaak maanden zorgvuldige voorbereiding. En wat als de nieuwe strategie er…

Simulatietraining crisiscommunicatie

Er is geen betere voorbereiding op de communicatie bij een crisis dan hem helemaal na spelen. In de crisissimulaties die…
Bekijk overzicht