Public relations

Public relations als communicatiemiddel

Van alle communicatiemiddelen is public relations een belangrijke factor. De primaire doelstelling hierbij is het leggen van contacten en het onderhouden van goede relaties. Bent u op zoek naar een public relations bureau die u bij het bovenstaande kan helpen? Bij Bijl PR weten wij alles van public relations en helpen wij u graag verder.

‘Het is belangrijk om in contact te komen en te blijven met de juiste doelgroep. Hier helpen wij u bij.’

Uw public relations bureau: Bijl PR

Bij Bijl PR geloven we dat bedrijven en organisaties succesvoller zijn wanneer zij midden in de maatschappij staan en op een transparante manier de dialoog aangaan met stakeholders. Het is essentieel dat hier een relevante boodschap aan verbonden is. Het is belangrijk om constant in gesprek te komen en te blijven met de juiste doelgroep. Public relations is hierbij onmisbaar. Wij kijken kritisch naar onze eigen manier van werken en laten u graag zien waar onze activiteiten naartoe leiden. Dit alles vanuit de overtuiging dat goede samenwerking, snel handelen en adequate informatie veel onduidelijkheid en onzekerheid kan wegnemen of voorkomen.

Waarom kiest u voor Bijl PR?

  • Professioneel
  • Altijd alert en scherp
  • Werkzaam in vele markten
  • Diverse diensten
  • Maatwerk
  • Duidelijke metingen die de effectiviteit tonen

Wat is public relations precies?

Public relations is het vakgebied dat zich bezighoudt met de relaties tussen een organisatie en haar publiek. Dit is in essentie de betekenis van public relations. PR kan betrekking hebben op een commerciële organisatie, maar ook bijvoorbeeld een overheidsinstelling of een andere non-profit organisatie. Public relations richt zich op zowel de bestaande klanten als het publiek in het algemeen, waaronder ook potentiële nieuwe klanten. Het is een middel om het eigen imago te versterken en bevat diverse specialismen.

Uw public relations resultaten meetbaar getoond

Wij vinden het belangrijk om te laten zien waar onze activiteiten naartoe leiden. Het succes van een PR-actie begint altijd met het stellen van doelen. Hierom gaan wij van tevoren met u in gesprek om deze doelen te bepalen en inzichtelijk te maken. Vervolgens passen wij de meetmethode op maat aan. Het meten van de naamsbekendheid is immers iets anders dan het meten van bijvoorbeeld de redactionele aandacht. Wij volgen te allen tijde de Barcelona Principles. Dit zijn officiële richtlijnen voor het meten van public relations resultaten, opgesteld door de Worldcom Public Relations Group. Een mooi voorbeeld van het meten volgens de Barcelona Principles vindt u hier.

De markten van Bijl PR

Public relations zit in ons bloed en wij begrijpen hoe dit werkt. Wij helpen u graag verder en zorgen ervoor dat uw communicatie een succes wordt. Wij zijn werkzaam in de volgende markten:

  1. Industrie
  2. Overheid en non-profit
  3. Retail
  4. Sport
  5. Zorg

Onze diensten

Van crisiscommunicatie tot trainingen en van omgevingsmanagement tot PR-campagnes. Bijl PR is van alle markten thuis en helpt u graag om de communicatie van uw organisatie te verbeteren. Wij bieden diverse diensten aan:

  • Content creatie
  • Crisiscommunicatie
  • Free publicity
  • Mediatrainingen
  • PR-campagnes
  • Overheidscommunicatie
  • Gebiedscommunicatie
  • Zorgcommunicatie
  • Non-profit en public relations
  • Communicatie met nationale teams
  • Communicatie met sponsoren

Public relations bij uw bedrijf

Bent u op zoek naar een public relations bureau en bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op. Onze medewerkers staan u graag te woord. U bent tevens van harte welkom op ons kantoor in het hartje van Rotterdam.

Neem contact op