ZORGVERNIEUWER INCLUZIO KIEST VOOR BIJL PR
Incluzio kiest voor Bijl PR! Lange wachtlijsten, veel bureaucratie en weinig resultaat, dat zijn de geluiden die je hoort sinds de decentralisatie van zorg en welzijn. Incluzio vaart tegen de stroom in en organiseert anders en efficiënter zodat ze mensen beter kunnen helpen. De organisatie werkt op een vernieuwende manier om de beste ondersteuning te kunnen leveren voor haar klanten. Sinds deze zomer ondersteunt Bijl PR de zorgvernieuwer op het gebied van pr, communicatie en reputatiemanagement.
Betaalbare en beschikbare zorg
Incluzio staat voor een samenleving waarin iedereen meetelt en meedoet. In versnippering van zorgtaken gelooft de organisatie niet. De behoeften van klanten staan op 1, waarbij zelfredzaamheid vergroten een belangrijk streven is. Medewerkers kijken naar het totaalplaatje: van huishoudelijke ondersteuning tot schuldhulpverlening. Incluzio geeft hen de autonomie én het vertrouwen om problemen op alle vlakken zelfstandig aan te pakken. Door principes uit het bedrijfsleven in te zetten gebeurt dat goed en snel en worden resultaten meetbaar gemaakt. Zo houdt Incluzio de zorg betaalbaar en beschikbaar voor iedereen.
Hoewel de organisatie pas sinds 2014 aan de weg timmert, heeft ze met haar aanpak snel terrein gewonnen. Incluzio wint aanbesteding na aanbesteding en maakt waar wat ze belooft. Gemeenten zijn enthousiast en, nog veel belangrijker, mensen voelen zich beter geholpen. Tijd om dat verhaal te vertellen!

Sparringpartner met dezelfde mentaliteit
Incluzio was al enige tijd op zoek naar een bureau, maar Bijl PR sprong er vanaf de eerste kennismaking tussenuit. Martin Flokstra, communicatieadviseur bij Incluzio: “We waren op zoek naar een sparringpartner met dezelfde no-nonsense mentaliteit. Maar ook met dezelfde gedrevenheid. We zijn hier niet zo borstklopperig. Sterker nog, we zijn eerlijk gezegd veel te bescheiden. De mentaliteit van ‘gewoon doen wat nodig is voor onze klanten’ is diepgeworteld. Maar we zien ook dat het belangrijk is om ons verhaal te vertellen. En mensen mee te nemen in onze ervaringen. Want we laten hier elke dag zien dat zorg en welzijn écht anders en beter kunnen. Bijl PR ziet en snapt dat.”
Rebel with a cause
Bijl PR helpt Incluzio bij het vertellen van haar verhaal, op verschillende manieren en via verschillende kanalen. We starten bij de basis, maar bouwen tegelijkertijd aan de reputatie van de organisatie. We laten zien hoe Incluzio het anders en beter doet door hen te positioneren als een ‘rebel with a cause’. Daarbij zetten we met name in op redactionele aandacht.
Sherida van IJsselmuide, verantwoordelijk voor het account bij Bijl PR: “Incluzio laat zien dat de zorg beter kan. Hun aanpak is verfrissend én inspirerend. Ja, ze richten de zorg anders en efficiënt in, maar wat ze vooral doen is mensen in hun kracht zetten. Van medewerkers tot klanten, ze kunnen vaak meer dan je denkt. Dat laat Incluzio zien. Het is een organisatie met het hart op de juiste plek. Geweldig dat wij mogen helpen om hun verhaal te vertellen.”