Stena Line brengt Bijl PR aan boord

Stena Line brengt Bijl PR aan boord

Bijl PR breidt haar ervaring in de transport- en toerisme sector uit met een nieuwe opdrachtgever: Stena Line! Stena Line’s ambitie om ferrytransport verder te verduurzamen, is een doel waar we graag aan bijdragen.  

Stena Line is een van ’s werelds grootste ferry bedrijven met 25.000 jaarlijkse overtochten vanuit verschillende havens in Europa. De Stena Line schepen bevaren routes naar Engeland, Ierland, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Polen, Letland en Scandinavië. De ferry als vervoersmiddel is een interessant alternatief naast de auto, het vliegtuig of de trein. Zo maken reizigers al binnen een aantal uur de oversteek van Hoek van Holland naar Harwich. De ferry’s hebben bovendien tal van faciliteiten aan boord, van ontspannende lounges tot uitstekende horecafaciliteiten. Naast passagiersschepen vaart Stena Line ook met vrachtferry’s.

Bewustwording

Bijl PR levert een bijdrage aan het creëren van bewustwording om vaker voor de ferry te kiezen voor een reis naar Engeland. De focus ligt hierbij op de Noordzee route tussen Hoek van Holland en Harwich (Verenigd Koninkrijk). Daarnaast biedt Bijl PR ondersteuning bij crisiscommunicatie, interne communicatie, persvragen, evenementen, het onderhouden van media relaties en het organiseren van persreizen. Innovatie en duurzaamheid staan centraal in alle communicatie.

Bryan Dijk, Commercial Manager Travel (North Sea) bij Stena Line: “Stena Line was op zoek naar een sterk bureau met de juiste mentaliteit om een verlengstuk te zijn op het gebied van communicatie. Wij vonden in Bijl PR de juiste match; een goede sparringpartner en natuurlijke klik waarbij de prille samenwerking al heel vertrouwd aanvoelt. We kijken er enorm naar uit om samen de Stena Line verhalen aan het publiek te vertellen.”

Duurzaamheid

Stena Line voert duurzaamheid door in al haar werkzaamheden. Het bedrijf heeft als doel haar fossiele CO2 uitstoot met 30% te verminderen in 2030. De zogeheten ‘Green List’ van het bedrijf stelt een aantal voorbeelden. Zo is het bedrijf gestart met walstroom, worden de kapiteins getraind om ecologisch te varen en wordt enkel 100% ‘Rainforest Alliance’ gecertificeerde koffie geserveerd. Ze treedt op als leider in de maritieme sector en wil anderen inspireren ook deel te nemen aan de transformatie naar duurzaamheid. Wij ondersteunen de organisatie daar maar al te graag mee!  

Melvin, adviseur bij Bijl PR en verantwoordelijk voor dit account:“Mede dankzij onze ervaring in de transport – en toerisme sector kunnen we extra waarde toevoegen in de samenwerking met Stena Line. Ons werk voor P&O Ferries en Eurostar (voorheen Thalys) gaat daar zeker bij helpen. Daarnaast hebben we bij Bijl PR collega’s met een achtergrond in toerisme en hospitality. Dat maakt werken voor deze klant, met een kantoor in Hoek van Holland en praktisch in onze achtertuin, extra leuk.”