Gouden Dutch PR Award voor transformatie naar Odido! 

Gouden Dutch PR Award voor transformatie naar Odido! 

De meest opvallende rebranding van 2023 heeft goud gewonnen! Op woensdag 26 juni 2024 riep de jury van de Dutch PR Awards Odido (voorheen T-Mobile en Tele2), samen met Bijl PR, uit tot gouden winnaar in de categorie Tech. Na enkele jaren van afwezigheid zijn de Dutch PR Awards weer terug, een prachtige gelegenheid om het vak te vieren met collega’s van eigen bodem. Marketing Report, PR Dashboard en Media Info Groep hebben deze award ceremonie nieuw leven ingeblazen.

Een doordachte communicatieaanpak 

”Deze zorgvuldige en effectieve benadering maakt deze PR campagne een uitblinker in de tech categorie”, aldus de jury van de Dutch PR Awards. Deze aanpak speelde een cruciale rol in het winnen van de PR-prijs. De campagne wint vanwege de indrukwekkende omvang en de grote impact van de campagne op een breed publiek. Eerder werd de rebranding al internationaal erkend met een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building, een speciale erkenning voor PR-campagnes die een essentiële rol spelen in merkstrategie, positionering, berichtgeving en de ontwikkeling van een merkplatform.

T-Mobile Nederland wordt Odido: het kan ook zo 

Een gewaagde stap: de naam van een gevestigd merk als T-Mobile wijzigen. Maar volgens de telecomprovider was het tijd voor verandering. Met een nieuwe positionering en een productaanbod dat helemaal aansluit op de klantwensen gaan T-Mobile Nederland en Tele2 verder onder de naam Odido. Een immense operatie waar meer dan een jaar lang in alle geheim keihard aan gewerkt is, en wij zijn trots dat wij hier als Bijl PR een onderdeel van uit mochten maken. Samen met het communicatieteam van Odido en partnerbureau PROOF werkten we aan de interne en externe communicatie voor, tijdens én na de lancering. 

Onder het motto “Het kan ook zo” wil Odido het radicaal anders doen in de telecomwereld. Drie volledig heringerichte kantoren werden geopend, meer dan 1200 nieuwe websites gingen live, nieuwe applicaties werden gelanceerd, en er werd hard gewerkt aan de herinrichting van 119 winkels. Onze collectieve inzet leidde tot een fantastisch resultaat: de lancering van Odido op 5 september 2023 was een enorm succes.

Twee nominaties 

Het was twee keer duimendraaien voor ons tijdens de Dutch PR Awards. Zo was de Nationale Klimaatweek genomineerd in de categorie overheidscommunicatie. Hoewel we in deze categorie niet in de prijzen vielen, is de erkenning op zich al waardevol!