Eerste deelauto Drive-In Bioscoop van Nederland groot succes

Eerste deelauto Drive-In Bioscoop van Nederland groot succes

Vorige week kleurde het terrein van ss Rotterdam rood door honderden rode VW up! auto’s van Greenwheels. Allemaal afgekomen op de eerste én grootste deelauto Drive-In Bioscoop van Nederland. Meer dan 400 mensen genoten woensdag, donderdag en vrijdag in de warmte en comfort van hun deelauto van de award winnende film Little Miss Sunshine. Onder het genot van popcorn en een drankje. En met uitzicht op de skyline van Rotterdam.

Een van oorsprong Amerikaans concept in hartje Rotterdam. Dat was de gedachte achter de eerste deelauto Drive-In Bioscoop. Het idee ontstond in een van de lockdowns van het afgelopen jaar. Samen met Greenwheels bedachten we  een coronaproof avondje uit in thuisstad Rotterdam. Een mooie manier om de deelauto als alternatief vervoersmiddel op de kaart te zetten, een sympathiek gebaar naar trouwe Greenwheels-gebruikers én een verlate viering van het 25-jarig bestaan van Greenwheels. Samen, maar wel veilig in de bubbel van de eigen deelauto. Heel veel vliegen in één klap.

Rotterdams feestje

Om dit mogelijk te maken, koppelden we Greenwheels aan Pleinbioscoop. Bekend van de openlucht bioscoopavonden in de stad en een gevestigde naam op dit gebied. In de zoektocht naar een locatie viel hun keuze op het terrein van ss Rotterdam. Goed bereikbaar, meer dan genoeg ruimte én prachtig uitzicht. Zo was de samenwerking tussen de drie Rotterdamse partijen een feit.

Video: Jeroen Zondag. Meer beelden zien? Kijk dan op de website van Greenwheels.

Volop aandacht in media

De unieke avond uit was niet te missen. Van Uitagenda Rotterdam tot de Havenloods en van indebuurt tot AD Rotterdam, bijna álle Rotterdamse media én een aantal landelijke titels kondigden het evenement aan dankzij de verstuurde persaankondiging. De insteek: Rotterdam heeft de primeur voor de grootste deelauto Drive-In Bioscoop van Nederland. Greenwheels, ss Rotterdam en Pleinbioscoop promootten het evenement daarnaast volop via hun eigen kanalen. Greenwheels-gebruikers ontvingen uiteraard een uitnodiging in hun mailbox.

Foto: Jeroen Zondag

Applaus in de vorm van getoeter

Influencers én media waren aanwezig bij het drukbezochte evenement. Het regende mooie beelden van influencers en andere bezoekers op social media. Open Rotterdam maakte een item en de Volkskrant publiceerde een foto van alle rode deelauto’s voor het grote bioscoopscherm in hun zaterdageditie. In totaal bereikten we alleen al via earned media meer dan 2.5 miljoen mensen met dit initiatief. En nog veel belangrijker; de meer dan 400 bezoekers verdeeld over zo’n 200 rode auto’s waren stuk voor stuk enthousiast. Aan het einde van de film werd flink getoeterd. Applaus voor de eerste deelauto Drive-In Bioscoop.

Meer nieuws