BIJL PR SLEEPT MET MARKTPLAATS FEESTDAGENCAMPAGNE INTERNATIONALE PR-PRIJS IN DE WACHT

BIJL PR SLEEPT MET MARKTPLAATS FEESTDAGENCAMPAGNE INTERNATIONALE PR-PRIJS IN DE WACHT

Bijl PR valt in de prijzen! Donderdagavond hebben we in Frankfurt een Sabre Award in ontvangst mogen nemen voor de Marktplaats feestdagencampagne. Het winnen van een Sabre Award is een onderscheiding voor de beste Europese PR-campagnes. De campagne is bekroond in de categorie Benelux. Jaarlijks worden wereldwijd bijna 2.000 cases ingediend. Een enorme eer en erkenning voor ons werk!

Marktplaats: geef eens vaker tweedehands speelgoed cadeau

Geef eens vaker gebruikt speelgoed cadeau in plaats van nieuw. Het maakt voor kinderen geen verschil, maar voor het milieu, de portemonnee en de wereld des te meer. Dit is de boodschap die Marktplaats meegeeft in haar feestdagencampagne. Marktplaats is hét platform voor de koop en verkoop van tweedehands producten en draagt bij aan een circulaire economie. Samen met partnerbureaus Happiness-Brussels & Higuita, Mediacom en Maxlead starten we een geïntegreerde campagne die earned, owned en paid media combineert in twee fasen. We richten ons op (groot)ouders, verzorgers, beleidsmakers. We zetten groots in: een niet-gescript experiment waar een tv-commercial over gemaakt is, persberichten, persoonlijke ontmoetingen met politici, advertorials, online advertenties én de inzet van influencers. En dit met een prachtig resultaat! De belangrijkste op een rijtje:

  • De campagne is niet te missen en zet (groot)ouders letterlijk en figuurlijk in beweging;
  • 10% meer vraag naar tweedehands speelgoed op Marktplaats, meer kinderen kregen tweedehands speelgoed cadeau en waren hier net zo blij mee;
  • Vertegenwoordigers van kringloopwinkels steunen de campagne openlijk in interviews met journalisten en verwelkomen meer bezoekers in hun winkels;
  • Potentieel bereik: 27,5 miljoen mensen via in totaal 161 publicaties: 83 printartikelen (incl. doorplaatsingen), 58 online en 20 radio- en televisie-items;
  • Meer dan 2 miljoen mensen bereikt via influencers op social media

Maaike Veeling, Head of PR & Communication Marktplaats: “Deze feestdagencampagne was een waar team effort! Een geïntegreerde aanpak en onuitputtelijke motivatie en samenwerking van onze teams en agencies leverde maximale impact op. Het resultaat is niet alleen een zichtbare gedragsverandering op ons platform, maar ook in de samenleving. Daar zijn we heel trots op. Een waardevolle campagne voor Marktplaats, voor onze gebruikers en voor de wereld!”

Melvin Voskuijl, accountmanager: ‘’In Nederland heeft de campagne veel losgemaakt. We zijn supertrots dat ons werk ook internationaal waardering krijgt van vakgenoten, als uitblinker tussen vele concurrerende inzendingen uit verschillende landen. Het is de jury van de Sabre Awards kennelijk niet ontgaan dat dit een campagne is met een grote maatschappelijke betekenis en impact. Samen met Marktplaats en partnerbureaus hebben we een mooie prestatie neergezet!’’

Vijf keer genomineerd

Bijl PR was maar liefst vijf keer genomineerd! Zo was de campagne voor de Nationale Klimaatweek in opdracht voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat ook genomineerd in de categorie Benelux. In de categorie E-commerce komt de Marktplaats feestdagencampagne nogmaals terug. In de categorie Telecommunicatie het T-Mobile project Our Song. De laatste nominatie was voor onze campagne voor Centrale Bibliotheek Rotterdam in de categorie Educatie en Culturele instituties. Ondanks dat we deze voor deze campagnes geen award gewonnen hebben, zijn de nominaties een enorm compliment voor de klant én voor ons!