BIJL PR PAKT TWEE NOMINATIES SABRE AWARDS 2019

BIJL PR PAKT TWEE NOMINATIES SABRE AWARDS 2019

Ook dit jaar mogen we trots vertellen dat we twee nominaties voor de Sabre Awards EMEA 2019 in de wacht hebben gesleept. De Sabre Awards, uitgereikt door de Holmes Group, lichten het beste PR-werk uit. Jaarlijks worden wereldwijd bijna vijfduizend cases ingediend, waarvan meer dan tweeduizend uit de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika).

T-Mobile Nederland: Promises campagne

In oktober 2018 lanceerden T-Mobile en Tele2 een campagne met de naam Promises, gecreëerd door Bijl PR in nauwe samenwerking met de afdeling Corporate Communications van T-Mobile en ondersteund door de afdeling regulatory & public affairs van T-Mobile Nederland. Voor de Diamond Sabre Awards zijn we in de categorie: The SABRE Award for Superior Achievement in Reputation Management voor deze succesvolle case genomineerd.

De Promises-campagne was bedoeld om de voordelen van de voorgenomen fusie tussen T-Mobile en Tele2 te laten zien tegenover politici, beïnvloeders, media en uiteindelijk ook het grote publiek. Het doel was om de mening van de besluitvormers over de fusie, de Europese Commissie, te veranderen van negatief/twijfelachtig naar positief.

De grootste uitdaging was het idee te veranderen dat de fusie de concurrentie op de Nederlandse telecommarkt zou minimaliseren. T-Mobile en Tele2, beide met een sterke geschiedenis van competitiviteit en uitdaging, beweerden precies het tegenovergestelde. Onze campagne heeft geleid tot een, niet verwachte, volledige goedkeuring van de fusie. In de motivatie om de fusie goed te keuren, verklaarde de Europese Commissie dat de Promises-campagne de gamechanger was in het fusieproces. Politici en media rapporteerden ook positief over de campagne!

Gemeente Rotterdam: Pikpraat van straat

In de categorie Government Agencies zijn we genomineerd voor de campagne ‘Pikpraat van straat’ tegen seksuele straatintimidatie in Rotterdam. Een case gemaakt in opdracht van de gemeente Rotterdam, bedacht, gecreëerd en uitgevoerd door Bijl PR in samenwerking met Vuurrood.

Deze campagne biedt vrouwen de mogelijkheid via de speciaal ontwikkelde StopApp seksueel intimidatie op straat direct te melden, op een veilige en anonieme manier. De app biedt vrouwen een eenvoudig handelingsperspectief. De gemeente gebruikt die meldingen om daders te lokaliseren, actief aan te spreken en in een later stadium te beboeten. Zover bekend is dit voor het eerst dat vrouwen een echt ‘wapen’ wordt geboden tegen seksuele straatintimidatie.

Inmiddels is de StopApp door meer dan 4500 vrouwen gedownload en meer dan 3000 vrouwen maakten een melding. Tientallen boa’s (buitengewoon opsporingsambtenaren) voeren de controles uit en op 19 december 2018 verscheen de eerste verdachte van seksuele straatintimidatie voor de rechter en ontving een voorwaardelijke boete.