Bijl PR genomineerd voor drie Sabre Awards

Bijl PR genomineerd voor drie Sabre Awards

Trots delen we mee dat Bijl PR maar liefst drie keer is genomineerd voor de prestigieuze Sabre Awards! De diverse nominaties weerspiegelen de veelzijdigheid van ons werk. De opvallende transformatie van T-Mobile Nederland naar Odido heeft twee nominaties ontvangen, één in de categorie Telecommunications en een tweede voor The Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building. Deze categorie is een speciale erkenning voor pr-campagnes die een cruciale rol hebben gespeeld in merkstrategie, positionering, berichtgeving en de ontwikkeling van een merk(platform).

De Nationale Klimaatweek, in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, dingt mee in de categorie Benelux.

T-Mobile Nederland wordt Odido: het kan ook zo

Een gewaagde stap: de naam van een gevestigd merk als T-Mobile wijzigen. Maar volgens de telecomprovider was het tijd voor verandering. Met een nieuwe positionering en een productaanbod dat helemaal aansluit op de klantwensen gaat T-Mobile Nederland verder onder de naam Odido. Een immense operatie waar meer dan een jaar lang in alle geheim keihard aan gewerkt is, en wij zijn trots dat wij hier als Bijl PR een onderdeel van uit mochten maken. Samen met het communicatie team van Odido en partnerbureau PROOF werkten we aan de interne en externe communicatie voor, tijdens én na de lancering.

Onder het motto “Het kan ook zo” wil Odido het radicaal anders doen in de telecomwereld. Drie volledig heringerichte kantoren werden geopend, meer dan 1200 nieuwe websites gingen live, nieuwe applicaties werden gelanceerd, en er werd hard gewerkt aan de herinrichting van 119 winkels. Onze collectieve inzet leidde tot een fantastisch resultaat: de lancering van Odido op 5 september 2023 was een enorm succes.

Nationale Klimaatweek 2023: niet te missen!

Met trots hebben we voor de derde keer de Nationale Klimaatweek georganiseerd, in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Deze week staat in het teken van zowel kleine als grote initiatieven voor een beter klimaat. Het uitgangspunt van de campagne is dat iedereen, van overheid tot bedrijfsleven en van burgers tot scholieren, kan bijdragen aan een duurzamer Nederland. In samenwerking met ons creatieve partnerbureau Campagne hebben we opnieuw de handen ineengeslagen om dit project tot een succes te maken. We hebben onze lokale aanpak voortgezet om gedurende een gefaseerde campagne zoveel mogelijk Nederlanders te bereiken: mensen, organisaties en overheden. En dat is gelukt.

Uitreiking op 17 april

Jaarlijks worden 400 campagnes geselecteerd uit een pool van 2.000 inzendingen. Het is een enorme waardering om genomineerd te worden voor de campagnes waar we met veel plezier en toewijding aan hebben gewerkt. We kijken uit naar de spannende onthulling op 17 april. Duimen jullie met ons mee?

Fotografie: Rob van der Voort