AGU KIEST VOOR BIJL PR
Bijl PR mag aan de slag voor het Nederlandse regenkleding, fietstassen en fietskledingmerk AGU. De keuze viel op Bijl PR na een pitchtraject met in totaal drie bureaus. We werken aan het creëren van aandacht voor de collecties van AGU en de purpose van het merk: meer mensen laten fietsen. We werken samen met AGU sinds half augustus.
De samenwerking begon letterlijk met een vliegende start: de Tour de France. Als kledingpartner van het nét niet winnende Team Jumbo-Visma, was de Tour de France het uitgelezen moment voor AGU om met hulp van Bijl PR te vertellen over de snelste, speciaal voor het team ontwikkelde fietskleding. Inmiddels zijn we een paar versnellingen lager gaan fietsen en werken we aan de initiële vraag waarmee AGU bij ons aanklopte: het creëren van aandacht voor de verschillende collecties en het laden van de purpose.

Lotte Heijnis, Brand Manager bij AGU: “We hebben voor Bijl PR gekozen omdat hun voorstel ons erg aansprak. Naast de ideeën om de basis voor onze PR goed te zetten, kwamen ze met sterke invalshoeken om ons verhaal verder uit te dragen en te laten zien dat we er voor alle fietsers zijn. De samenwerking is enthousiast van start gegaan en we kijken ernaar uit om samen met Bijl PR de volgende stappen te zetten.”
Van iconische regenpakken tot innovatief merk
We werken met AGU samen om meer bekendheid te creëren voor het merk, haar producten én haar purpose. Dat doen we door in te zetten op redactionele aandacht en influencermarketing. We creëren een steady heartbeat aan content en verhalen, waarmee AGU regelmatig van zich laat horen.
Sherida van IJsselmuide, verantwoordelijk voor het account bij Bijl PR: “We zijn heel blij met AGU als klant. Een mooi Nederlands merk met producten van hoge kwaliteit dat ook nog eens ergens voor staat. De meeste Nederlanders kennen AGU wel, maar vooral van de iconische regenpakken uit de jaren ’70. Een mooie uitdaging voor ons om ze juist neer te zetten als het innovatieve, toffe en hippe merk dat ze vandaag de dag zijn.”