Amber Roelofs

Project

Werken bij een van de beste PR bureaus van Rotterdam, dat is pas een mooie start van je carrière!

Als kersverse communicatiespecialist kwam ik na het behalen van mijn diploma bij Bijl PR terecht. Het communicatiebloed kroop altijd al waar het niet gaan kon: tijdens de middelbare school deed ik onderzoek naar de invloed van reclame en social media op jongeren en volwassenen. Ik reisde er zelfs voor naar Madrid om te achterhalen of de resultaten daar anders waren. Hiervoor bezocht ik een Spaanse middelbare school en interviewde ik mensen op straat. Je snapt het wel, ik ging geen rechten studeren…

Tijdens mijn opleiding communicatie volgde ik de minor PR en Creating Stories. Ik koos hiervoor omdat ik hier mijn creativiteit kwijt kon en aan de slag mocht met interessante maatschappelijke vraagstukken. Ik pitchte met mijn team winnende concepten voor een museum, een zorginstelling en een smoothie merk. Bij allerlei mooie organisaties de echte verhalen naar boven halen, dat wil ik wel vaker doen.

Omdat ik nog veel meer wilde ontdekken in het communicatievakgebied, ben ik op dit moment bezig aan een master Communicatie en Organisatie aan de Universiteit van Utrecht. Gedragsverandering, contentcreatie, crisismanagement en storytelling zijn onderwerpen waarvoor ik warm loop.

Maar ik ben niet altijd met communicatie bezig. In het weekend vind je mij winkelend in leuke steden, in de bioscoop, langs de lijn van het voetbalveld (mijn vriend aanmoedigen) maar ook op de bank met een dekentje, thee en een laptop op schoot. Ik verslind series, van romantische comedy’s tot psychologische thrillers, ik vind het allemaal leuk. Ook kan ik heel enthousiast worden van een ouderwets bordspel zoals Monopoly. Tijdens het spelen ben ik dan ook mega fanatiek bezig met het veroveren van alle straten.

Vanwege mijn studie werk ik parttime bij Bijl PR op de momenten dat mijn studie het toelaat. Ik ben een manusje van alles dat het team ondersteunt waar nodig, bijvoorbeeld bij het monitoren van de media, het benaderen van influencers en het opmaken van perslijsten

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Danny Deelen

Danny Deelen

Filmmaker

Hans Foks

Hans Foks

Interactieve communicatie

Marjoleine van Klaveren

Marjoleine van Klaveren

Advies/New Bizz

Rieneke van de Laar

Rieneke van de Laar

Associate Consultant

Ingrid Mulder

Ingrid Mulder

Administratie

Talitha Nöllen

Talitha Nöllen

Marketing PR

Amber Roelofs

Amber Roelofs

Project

Lars Walder

Lars Walder

Associate Consultant