CRISISCOMMUNICATIE EN REPUTATIEMANAGEMENT

Goede crisiscommunicatie is cruciaal bij een crisissituatie. Zit u plotseling midden in een acute crisissituatie met uw organisatie en bent u op zoek naar professioneel advies en begeleiding? Wanneer u de juiste stappen zet, loopt u zo min mogelijk al dan geen reputatieschade op. Leer Bijl PR kennen en ontdek hoe onze transparante aanpak bij crisiscommunicatie voor meer succes kan zorgen binnen uw organisatie.
‘Crisiscommunicatie en reputatiemanagement zijn een échte specialisme, niet zomaar iets dat wij erbij doen.’
CRISISCOMMUNICATIE BIJ BIJL PR
Crisiscommunicatie in Rotterdam is geregeld bij Bijl PR. Bij Bijl PR hebben wij zo ook onze ervaring met uiteenlopende crisissituaties. Crisiscommunicatie en reputatiemanagement zijn daarmee binnen Bijl PR écht een specialisme Het is niet zomaar iets dat we erbij doen.
Wij hebben er wekelijks mee te maken. Daarnaast zijn wij in meer dan twintig jaar bij vele honderden cases betrokken geweest, verspreid binnen diverse markten. Naast crisiscommunicatie, bieden wij ook deze diensten aan.
BOUW AAN UW REPUTATIE MET CRISISCOMMUNICATIE
De kwaliteit van uw diensten of producten, de serviceverlening en de maatschappelijke betrokkenheid is allemaal van invloed op uw reputatie. Daarmee is het van groot belang wat voor stappen worden gezet tijdens het dagelijks functioneren van de organisatie. Dit geldt ook in tijden van crisis. Wij helpen u bij deze crisiscommunicatie.
Wat wij doen? We bouwen mee aan uw reputatie. En helpen die reputatie te beschermen door er in crisissituaties te zijn met onze gespecialiseerde diensten. Of het nu gaat om een product recall, bedrijfsbrand, fraude, medische fout of CAO-conflict.
Met het opzetten en uitvoeren van een crisiscommunicatiestrategie helpen we reputatieschade te beperken. Onze kenmerken: zeer ervaren, praktisch en strategisch scherp.
BIJL PR ONDERSTEUNT U OP DE VOLGENDE GEBIEDEN
- Inrichting en borging van crisiscommunicatie in een organisatie;
- Opzet en uitvoering van crisisoefeningen;
- Ondersteuning in crisissituaties door zeer ervaren adviseurs en/of woordvoerders;
- Trainingen crisiscommunicatie, voor communicatieprofessionals en/of bestuurders;
- (Social) media monitoring en analyse.
EEN BEKEND VOORBEELD UIT DE PRAKTIJK
Veel mensen kunnen zich nog wel de crisis van Tesla voor de geest halen die ontstond in oktober 2013. Op dat moment ging er een video viral waarin een brandende Tesla S te zien was. Deze situatie was erg schadelijk voor het imago van Tesla, met de slogan: ‘The safest car in America’.
Als logisch gevolg van de crisis kelderde het aandeel van Tesla op een hoog tempo. De fabrikant besloot actie te ondernemen met een dappere stap in de crisiscommunicatie.
CRISISCOMMUNICATIE ALS MIDDEL
De woordvoerder van Tesla legde een heldere, eerlijke verklaring af in de media. Hierin bevestigde hij dat het om een brandende Tesla ging. En dat deze brand was ontstaan door een groot metalen object dat zich op de weg bevond.
Daarnaast kregen alle Tesla klanten een uitgebreide verklaring van de CEO van Tesla per nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief werd ook de communicatie tussen de organisatie en de bestuurder van de brandende auto helder uiteengezet.
Ten gevolge van deze moedige en slimme inzet op crisiscommunicatie herstelde de koers van het Tesla aandeel zich direct. Het bleek een juiste beslissing van Tesla om de noodsituatie onder de aandacht te brengen. Ook bij de mensen die nog niet op de hoogte waren van de video.
Door deze aanpak hebben zij de crisissituatie gebruikt om hun waardes als bedrijf duidelijk uit te dragen. Ze hebben daarbij duidelijke boodschappen overgebracht. De communicatie vanuit Tesla was transparant, eerlijk en duidelijk. Ze toonden in grote mate betrokkenheid bij de medische toestand van de bestuurder.
WILT U WETEN WAT WIJ VOOR U KUNNEN BETEKENEN?
Heeft u momenteel te kampen met een crisissituatie en wilt u hierbij een crisiscommunicatie bureau inschakelen? Neemt u dan contact met ons op.