Als Corporate Communicatie afdeling wil je werken met een bureau dat:

  • 24/7 beschikbaar is
  • Strategisch sterk is
  • Zowel interne als externe communicatie ervaring heeft
  • Alle specialismes in huis of binnen handbereik heeft
  • Een uitgebreid medianetwerk heeft
  • Oren en ogen op de Nederlandse markt is
  • Volledig bilingual is
  • Denkt én doet
  • Een press-office kan runnen
  • Ervaring heeft met crisis en woordvoering
  • En met financiële communicatie, overname en fusie
  • De politiek van een corporate kan doorgronden
  • Alles laat verlopen via één aanspreekpunt zodat je ontzorgd wordt

Kortom een bureau dat een verlengstuk is van jouw afdeling. Creatief en resultaatgericht. En tegelijkertijd de frisse blik van de buitenstaander.

Bijl PR is dat bureau

Ons track record
niet te missen

Welke positie neem je als energieleverancier in binnen een markt die continu in beweging is en onder een vergrootglas ligt? Dat vraagstuk is de voornaamste uitdaging in ons werk voor Greenchoice. In samenwerking met deze innovatieve organisatie werken we aan reputatiemanagement en maken we samen het verschil binnen de energietransitie. Met een proactieve media-aanpak brengen we de boodschap van Greenchoice consequent en op meerdere momenten naar buiten. Ook bereiden we woordvoerders voor op complexe vragen van journalisten. We vangen vragen van de pers op en zitten bovenop het laatste nieuws, zodat Greenchoice nooit verrast wordt.

Thought leader zijn op de arbeidsmarkt – dát is wat Randstad Groep Nederland graag wil. Bijl PR heeft hieraan jaren bijgedragen door te werken aan de reputatie van Randstad Groep Nederland en de onderliggende labels en te zorgen voor zichtbaarheid. We bedachten campagnes die op meerdere kanalen inzetbaar zijn, versterkten de band met media en journalisten en pitchten verhalen en interviews over actualiteiten op de arbeidsmarkt. Onze samenwerking met andere bureaus zorgden daarbij voor nog betere resultaten. Via de inzet van influencers, evenementen en andere partnerships creëerden we extra aandacht. Daarnaast bereidden we boegbeelden voor op belangrijke mediaoptredens.

Bijl PR is sinds 2018 het verlengstuk van de corporate communicatieafdeling van Odido (voorheen T-Mobile Nederland). Het bedrijf is een van de grotere telecomproviders van Nederland, voor zowel consumenten als bedrijven. Samen met de corporate communicatieafdeling werken we met veel passie aan de reputatie van Odido. Bijvoorbeeld rondom de fusie van T-Mobile en Tele2 in 2021 en de transformatie naar de nieuwe merknaam Odido in 2023. Daarnaast verrassen we Odido continu met creatieve ideeën en scherpzinnige campagnes die aansluiten op de actualiteit. We gaan samen op zoek naar samenwerkingen met influencers, we organiseren events en we creëren media-aandacht met persmomenten en persberichten. Verder runnen we gezamenlijk de persafdeling, waarbij we dagelijks contact hebben met journalisten. We monitoren het (telecom)nieuws meerdere keren per dag, springen in bij een crisis en bereiden diverse woordvoerders voor op het te woord staan van media.

Logo Marktplaats klant bij Bijl PR mediawatching monitoring storytelling mediabenadering

Samen met Marktplaats werkten we aan inspirerende ideeën en campagnes die bewezen gedragsverandering in gang zetten. Al sinds 2009 ondersteunden we Nederlands bekendste (online) tweedehands handelsplatform. We behandelden alle mediaverzoeken en zorgden voor vlijmscherp advies in tijden van crisis of reputatieschade. Samen met influencers die zich richten op duurzaamheid trokken we de aandacht van Nederlanders. We onderhielden nauw contact met interne B2B- & B2C-teams en waren doeltreffend door continu slim gebruik te maken van bestaand nieuws (newsjacking). Zo droegen we bij aan gedragsverandering van Nederlanders op het gebied van tweedehands producten.