Voor wie doe je het eigenlijk?

Perfectie lijkt tegenwoordig de norm. Die plicht tot perfectie is inmiddels een serieus maatschappelijk probleem. Met een speciale campagne wil SIRE mensen stil laten staan bij de vraag of zij bepaalde keuzes maken omdat ze daar zelf gelukkig van worden of om aan verwachtingen van anderen te voldoen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat we ongelukkig worden door ons leven mooier voor te doen dan het is en we ons te veel laten leiden door wat anderen van ons verwachten. In samenwerking met SIRE en N=5 ontwikkelen we de campagne “Voor wie doe je het eigenlijk”.

#TheGoodLifeAgency
De Campagne start met de lancering van The Good Life Agency, een bureau dat diensten levert om ‘gewone’ mensen online succesvol(ler) te laten lijken. Direct na bekendmaking van de lancering liepen de gemoederen, vooral online, hoog op. De promofilm van de lancering trok de aandacht van miljoenen Nederlanders. Naast bijval was er ook voor veel verontwaardiging. PR inzet en een samenwerking met mediapartners als RTL Boulevard, LINDA, De Speld en Coen & Sander van Radio538 zorgde vervolgens voor een sneeuwbaleffect. In nog geen 3 dagen tijd is er een enorm bereik gerealiseerd (16 miljoen impressies) met 32.000 unieke websitebezoekers en 170 aanvragen voor de statusverhogende diensten.

#voorwiedoejeheteigenlijk
Dan volgt het tweede deel van de campagne: de onthulling. Het was niet echt. Het bureau was een sociaal experiment met het doel te kijken hoe ver mensen gaan voor een succesvol(ler) imago. Daarmee wilden we ook een maatschappelijk debat op gang krijgen over het toenemende streven naar perfectie. Dit werd onthuld tijdens een speciaal item in RTL Late Night. Met The Good Life Agency bereiken we 33,5 miljoen mensen. De website werd 100.000 keer bezocht en er meldden zich 400 ’kopers’ van statusverhogende diensten. De onthulling is het startsein van de SIRE campagne ‘Voor wie doe jij het eigenlijk?’.


Awards

De campagne werd beloond met een European Excellence Award, twee SAN Accenten en een nominatie voor de Dutch PR Awards.

Terug naar overzicht