Spiegel van de samenleving

Sinds de oprichting in 1999 is Marktplaats uitgegroeid tot de populairste handelswebsite in Nederland. Als echt handelsvolk plaatsen Nederlanders gemiddeld 350.000 nieuwe advertenties per dag en bezoeken per dag ruim 2.1 miljoen mensen Marktplaats. Samen kopen en verkopen zij een zeer divers aanbod aan nieuwe en gebruikte producten en diensten.

Achtergrond en aanpak
In 2009 start Bijl PR een campagne rond het 10-jarig jubileum van Marktplaats. Een bijzonder jubileum, waar veel aandacht voor was in landelijke, regionale en lokale media. Vanaf dat moment zetten we Marktplaats met een proactief PR-programma in het nieuws. Daarbij richten we ons op zowel de consumenten als de zakelijke klanten.

Met meer dan acht miljoen unieke bezoekers per maand is op Marktplaats altijd snel te zien wat er speelt in Nederland. Dagelijks spotten we kansen op PR-gebied en spelen we in op actualiteiten, van een ware schaatskoorts op Marktplaats tot de immens populaire Zeeman-trouwjurk die de website over vloog. We bedenken ideeën voor PR-acties en campagnes zoals bij de mijlpaal van de één miljardste advertentie en de introductie van nieuwe functionaliteiten. Maar ook het jaarlijkse, landelijke onderzoek naar de Handelshoofdstad en handelsgeest van Nederland. Doorlopend verzamelen en pitchen we bijzondere Marktplaatsmensen en -verhalen in de media en ondersteunen we Marktplaats bij perscontacten en woordvoering.

Resultaat
Marktplaats is vrijwel dagelijks in het nieuws. Soms uitgebreid, soms alleen met een klein bericht. Vaak staan we aan de wieg van de berichtgeving. Dat levert mooie verhalen, gesprekken en media-aandacht op, waarmee we Marktplaats positie als spiegel van de samenleving onderstrepen.

Foto: ANP

Terug naar overzicht

De Klant

Delen