Smeren, kleren, weren!

Op zaterdag 22 juli vertrok Nederland massaal naar Zuid Europa om te genieten van de zon. KWF Kankerbestrijding greep deze ‘zwarte zaterdag’ aan om actie voeren bij het Shell station bij de grensovergang Hazeldonk. Het doel: aandacht te vragen voor verbranding door de zon. Bijl PR was nauw betrokken.

Achtergrond
Uit nieuwe cijfers van TNS NIPO in opdracht van KWF blijkt dat een op de vijf (21%) Nederlanders minimaal één keer is verbrand in de afgelopen 12 maanden. Van de jongeren is meer dan de helft wel eens verbrand het afgelopen jaar (54%).

Smeren, Kleren, Weren is een initiatief van het KWF, met als doel om vakantiegangers waarschuwen. Daarom stond het insmeerteam van het KWF om 07.30 op de grens klaar om Sun Good-iebags uit te delen aan vakantiegangers met daarin zonnebrandcrème van Kruidvat en polsbandjes. Er werd natuurlijk ook ingesmeerd. Voor de kinderen was een ballonnenclown aanwezig die zomerse figuurtje in elkaar knutselde en een DJ die zorgde voor zomerse deuntjes.

Aanpak en resultaat
Aan Bijl PR de vraag om publiciteit te generen rondom het event. Dat is gelukt. Behalve een live uitgezonden via Facebook, kwamen diverse  omroepen en kranten langs om sfeerverhalen te maken rondom de actie.

Terug naar overzicht

De Klant

Delen