Rode neuzenspel voor CliniClowns

Identity Games is een Nederlands spellenbedrijf. Al meer dan 25 jaar zijn zij gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen, produceren en verkopen van (bord)spellen. De bekendste titels zijn Monopoly, Boom Boom Balloon, het Poepspel en Escape Room The Game. Elk jaar wordt Identity Games genomineerd met een of meer van haar spellen voor Speelgoed van het Jaar. Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Identity Games en CliniClowns werken beide organisaties samen aan een bijzonder spel.

Achtergrond
Identity Games en CliniClowns lanceerden in juni het eerste exemplaar van het Rode Neuzenspel, 25% van de verkoopprijs gaat naar de CliniClowns. Het spel is exclusief verkrijgbaar bij Intertoys en kost € 9,99. Met dit initiatief vieren de partners symbolisch het belang van spelen en het 25-jarig bestaan van beide organisaties. Aan Bijl PR de vraag om te zorgen voor  een feestelijke lancering van het spel. Het doel is laten zien wat spelen kan betekenen in het leven van kinderen en natuurlijk zoveel mogelijk steun aan CliniClowns via de verkoop van het spel.  Om te laten zien wat spelen doet met kinderen, maken we een video waarin we de eerste ervaringen met het spel in beeld brengen.  We leggen spelvreugde vast op beeld en delen dit via een persbericht, websites en via social media kanalen van Identity Games en CliniClowns. Daarnaast wordt de video gestuurd naar 100.000 abonnees van de CliniClowns-nieuwsbrief. . Coen Abbenhuis, directeur CliniClowns, Albert Meuter van Identity Games en kinderen die eerder ervaring hebben gehad met CliniClowns speelden het spel. Abbenhuis: “Ik ben trots. Samen met Identity Games hebben we dit geweldige Rode Neuzenspel kunnen ontwikkelen en vanmiddag hebben we dit voor het eerst mét kinderen kunnen spelen. Spelvreugde staat sinds jaar en dag centraal in ons werk. Ook vandaag zien we weer wat spelen doet met mensen en hoe belangrijk het is om te lachen, ontspannen en genieten.”

Resultaten
RTV Utrecht interviewt directeur CliniClows Coen Abbenhuis, Amersfoort Nieuws en Omroep Spakenburg besteden via publicaties aandacht aan het spel. Halverwege augustus, slechts enkele maanden na de lancering, zijn al enkele honderden spellen verkocht. Goed nieuws voor CliniClowns!

Terug naar overzicht