Randstad helpt binnen vijf weken 10.000 jongeren aan werk

Nederland kent momenteel een hoge werkloosheid. Ook jongeren worden hard getroffen. De jeugdwerkloosheid bedraagt nu 17%. Dat zijn in totaal bijna 150.000 werkzoekende jongeren die nu thuis zitten. Met het programma ’Jeugd op Zoek’ zet Randstad zich samen met ambassadeur aanpak Jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk extra in voor deze groep. Het Jeugd op Zoek programma bestaat uit onder meer: trainingen aan jeugdwerkzoekenden, Jeugd op Zoek ambassadeurs, de Jeugd op Zoek bus die door heel Nederland kandidaten aanbiedt aan bedrijven.

Achtergrond en aanpak
De opdracht voor Bijl PR: meedenken met de campagne en de campagne kracht bij zetten, door:

  • Het organiseren van de convenant ondertekening;
  • Het schrijven van persberichten;
  • Het zorgen van media-aandacht voor het programma, ambassadeurs en Jeugd op Zoek bus;
  • Het ondersteunen van persverzoeken.

Resultaat
De media berichten er allemaal over. TV, radio, on- en offline media geven veel aandacht aan het onderwerp. Elke week wordt een nieuwe tussenstand gecommuniceerd. Binnen vijf weken zijn er 8281 jongeren aan werk geholpen. Hoewel het beoogde aantal van 10.000 niet is gehaald, is dat „een fantastisch resultaat”, aldus Mirjam Sterk

Terug naar overzicht

De Klant

Delen