PR-succes voor het Grote Gymfeest: ruim 14.000 kinderen in beweging

In de kerstvakantie organiseert de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) Het Grote Gymfeest. Gymclubs in het hele land openen hun deuren en trakteren jongens en meisjes op een dag vol beweging. Kersvers Olympisch kampioen Epke Zonderland treedt op als ambassadeur.

Achtergrond en aanpak
De KNGU wil het succes van Epke Zonderland op de Olympische Spelen benutten om de deelname van jonge kinderen aan gymsport te bevorderen. Samen met Triple Double Sportmarketing komt  Bijl met het idee voor Het Grote Gymfeest. Een feest waarbij jonge kinderen gratis kennis maken met gymsport, de organisatie van de feesten is  in handen van de deelnemende gymnastiekverenigingen. Om ‘dichtbij’ de doelgroep te komen zet Bijl in op lokale publiciteit. We maken persberichten op maat, per gymclub. Altijd informatie afgestemd op de lokale behoefte. Dat maakt het interessanter voor lezers van lokale media..

Resultaat
Het Grote Gymfeest leidt tot massale aandacht in Nederland. Alle 150 gymfeesten zijn maximaal volgeboekt. Bijna 600 kinderen melden zich aan voor proeflessen en 225 kinderen worden direct lid van een gymclub. De media besteden zeer veel aandacht aan het evenement, zowel vooraf als achteraf. In totaal zijn er 540 artikelen gepubliceerd en was er aandacht in lokale, regionale en landelijke televisie.

Terug naar overzicht

De Klant

Delen