PR-programma zet kernboodschappen Marktplaats in de spotlights

Marktplaats is de grootste e-commerce site van Nederland, waar veel meer te vinden is dan alleen tweedehandsspulletjes. Dat wil het bedrijf beter uitgedragen zien in de dagelijkse PR-praktijk maar ook in nieuwe strategieën en marketingcampagnes.

Achtergrond en aanpak

In 2009 start Bijl PR een campagne rond het 10-jarig jubileum van Marktplaats. Dit resulteert in brede aandacht in de landelijke, regionale en lokale media. Vanaf dit moment zetten we Marktplaats met een pro-actief PR-programma in het nieuws. Daarbij richten we ons op zowel de consumenten als de zakelijke klanten. Dagelijks spotten we kansen op PR-gebied en spelen we in op actualiteiten. We voorzien in mediamonitoring en -coverage en verzamelen en pitchen regelmatig opvallende Marktplaatsverhalen in de media. Ook verzorgen we de perscontacten en woordvoering en trainen we Marktplaatsmedewerkers in hoe om te gaan met de media. Daarnaast bedenken we ideeën voor campagnes zoals de Win een Klus-actie en het landelijk opgezette onderzoek naar de Nederlandse handelsgeest.

Resultaat

Marktplaats is vrijwel dagelijks in het nieuws. Soms uitgebreid, soms alleen met een klein bericht. Vaak staan we aan de wieg van de berichtgeving. Dat levert een flinke PR-waarde op, maar minstens zo belangrijk is dat de kernboodschappen van Markplaats over de bühne worden gebracht.

Terug naar overzicht

De Klant

Delen