Potje voetballen met Dirk Kuyt

Wie wordt en nu niet enthousiast van een potje voetballer met voormalig prof-voetballer Dirk Kuyt? Op vrijdagmiddag 2 juni waren er 120 voetballers, tussen de 10 en 14 jaar oud, uitverkoren en mochten het veld op tijdens de voetbalclinic met Dirk.

Achtergrond
De voetbalclinic werd mogelijk gemaakt door Continental dat official supplier van de KNVB is. Goed voorbereid op weg, dat is waar Continental voor staat. Zowel op de weg, als op het voetbalveld. Én daarmee optimaal performen. Voormalig Nederlands voetballer Dirk Kuyt heeft zijn hele voetbalcarrière het belang van een goede voorbereiding erkend en is niet voor niets zelden geblesseerd geweest. Met discipline, kracht en onverzettelijkheid heeft hij vele prestaties geleverd. Daarmee is hij de perfecte ambassadeur voor Continental. Elke kampioen heeft training nodig, daarom leren zij samen met de KNVB meer dan honderd kinderen de kneepjes van het vak tijdens de Continental voetbalclinic.

De voetbalclinic vond plaats op de campus van KNVB en begon met een speciale kids-persconferentie waar kinderen de vooraf ingestuurde vragen konden stellen. Na het vragenvuur startte de voetbalclinic onder leiding van Dirk Kuyt. Samen met diverse KNVB trainers werden oefeningen uitgelegd, tips gegeven maar vooral veel gevoetbald. De voormalig voetballer was erg enthousiast: ‘’Ik heb er alles aan gedaan om alles uit mezelf en uit mijn carrière te halen. Daar heb ik elke dag keihard voor gewerkt en ook de rol van een optimale voorbereiding heb ik nooit onderschat. Elke dag op zoek naar verbeteringen en als ik kinderen daarbij kan helpen, en zie hoe enthousiast ze zijn, dan krijg ik daar ook een glimlach van.’’

Aanpak en resultaten
Triple Double was opdrachtgever in deze case, zij begeleiden de partnerships met de KNVB en met Dirk Kuyt. Aan Bijl PR de vraag om zoveel mogelijk publiciteit te werven rondom de voetbalclinic. We kunnen tevreden terugkijken op de publicaties. Het heeft veel positieve berichten opgeleverd, waaronder bij mooie titels als Jeugdjournaal, AD en Voetbal International. Regionale aanpak van desbetreffende deelnemers heeft ook geresulteerd in publicaties in titels zoals; Utrecht Nieuws, Doetinchems Vizier, De Schakel, Rijnland Oost Nieuws, VAR, Leusder Krant, Asser Courant en de Gelderlander.

Foto’s gemaakt door Ruben May.
Terug naar overzicht