Opel, Feyenoord en de Hartstichting

Opel en Feyenoord slaan de handen ineen en gaan een bijdrage leveren aan een van de strategische doelstellingen van de Hartstichting. Deze maatschappelijke invulling van het partnership tussen Opel en Feyenoord heeft tot doel om uiteindelijk iedereen in Nederland binnen zes minuten te kunnen reanimeren bij een hartstilstand. Het werven van in totaal 200.000 vrijwilligers is daarbij het centrale doel. Iedere week krijgen 300 Nederlanders een hartstilstand buiten het ziekenhuis. Reanimatie binnen 6 minuten kan de overlevingskans verdubbelen. Door de krachten te bundelen en de achterban van zowel Opel als Feyenoord in te zetten, kunnen op zowel nationaal als lokaal niveau mensen worden opgeroepen om burgerhulpverlener te worden. Dit alles met de slogan: Hand in hand voor het leven.

Samen met sportmarketingbureau Triple Double bedenken we de pr aanpak om aandacht te vragen voor de samenwerking. De samenwerking gaat van start met een reanimatietraining voor de Feyenoord selectie.

Resultaat
We nodigen journalisten van lokale, regionale en landelijke media uit om aanwezig te zijn bij de reanimatie training. Ook brengen we bijzondere verhalen onder de aandacht van mensen die een hartstilstand hebben overleefd bij o.a. Hart van Nederland en RTL Late Night.

De aanpak levert in totaal 95 artikelen op in landelijke en regionale media. Hart van Nederland maakt een item van de reanimatietraining met daarbij het verhaal van een overlevende van een hartstilstand. Bij RTL Late Night schuift Erik van Die aan die vijf keer een hartstilstand kreeg op één dag. De totale aandacht die de samenwerking krijgt, zorgt in een week tijd voor 2.800 extra burgerhulpverleners.

Terug naar overzicht