Newsjacking: Wil je met me trouwen?

Dit jaar (2016) verraste Zeeman Nederland met dé ideale oplossing voor brides to be die het niet erg breed hebben. Voor €29,99 een trouwjurk! Binnen no time waren de jurken uitverkocht. Pech voor alle bruiden die ernaast grepen…of niet? Binnen enkele uren staan de eerste jurken al op Marktplaats.

Nederlanders zijn wereldkampioen handelen. Zo bleek ook nu weer toen op de dag van de lancering de eerste jurken al rond 08.00 uur op Marktplaats werden aangeboden. Voor onze klant Marktplaats zien we een mooie gelegenheid om te laten zien hoe zij als een spiegel van de samenleving zijn. Direct zagen we op de handelssite hoe snel Nederland handel ziet in de trouwjurk. We benaderen media met statistieken die van het scherm knallen! In één ochtend werden al meer dan 100 advertenties geplaatst waarin de Zeeman trouwjurk werd aangeboden. Binnen drie uur nadat de eerste advertentie met de trouwjurk op Marktplaats werd geplaatst, is deze bijna 800 keer bekeken. Dezelfde ochtend liep dat aantal al op naar meer dan 1500. De trouwjurk is op Marktplaats zo’n succes dat er binnen één dag tijd ruim 55.000 keer gezocht werd op trouwjurk Zeeman. Een historisch moment, want het zoekwoord ‘gratis’ werd hiermee overtroffen. Dat gebeurt zelden. Alleen in strenge winters overtreft de zoekterm ‘schaatsen’ af en toe het altijd populaire zoekwoord ‘gratis’.

Resultaat
De aandacht voor de jurk op Marktplaats is ronduit fantastisch! De 123 publicaties in slechts twee dagen tijd leveren meer dan 2 miljoen euro aan PR waarde op. Met radio- en tv items op onder andere RTL Nieuws, Hart van Nederland, Pauls Puber Kookshow, Editie NL, Radio 538 en BNR. Ook grote landelijke en regionale dagbladen schreven erover, waaronder Metro, de Telegraaf, LINDA, en het Algemeen Dagblad.

Alle media-aandacht zorgt voor een trouwjurkenkoorts op Marktplaats, wat bijdraagt aan de bewustwording dat ook voor bijzondere momenten en aankopen zoals een trouwjurk Marktplaats uitkomst biedt. Er was direct na alle aandacht duidelijk een stijgende lijn te zien in aanbod en zoekgedrag van trouwjurken op de handelssite.

De actie met de bruidsjurk is niet de eerste succesvolle stunt van de textielzaak, in 2011 kreeg de guerrilla-actie van Zeeman tijdens  de Amsterdam Fashion Week ook al veel media-aandacht.

Terug naar overzicht

De Klant

Delen