KNLTB verwelkomt 7.750 nieuwe leden na Open Tennisdagen

‘Zonder jou is er geen bal aan!’ Hiermee roept ambassadeur Raemon Sluiter in een tv-spot alle niet-tennissers op om deel te nemen aan de Open Tennisdagen. De eerste edities in 2011 en 2012 krijgen veel free publicity.

Achtergrond en aanpak
De KNLTB wil meer mensen laten kennismaken met de tennissport. Samen met de sportmarketeers van Triple Double organiseren ze daarom in 2011 en 2012 de Open Tennisdagen. In twee jaar stellen maar liefst 725 verenigingen in Nederland hun banen open. De KNLTB wil zo veel mogelijk free publicity rondom het evenement genereren. Omdat veel deelnemende tennisverenigingen verspreid over het land liggen, kiest Bijl PR voor lokale publiciteit als doeltreffend middel. Relevante informatie over deelnemende verenigingen verwerken we in ruim tweehonderd op maat gemaakte persberichten. De KNLTB telt veel leden die in potentie als ambassadeur van de sport kunnen optreden. Aanvullend kiezen we daarom voor een online strategie via Facebook en Twitter. Via deze media spreken we “fans” van de sport aan om online een oproep te doen voor deelname aan de Open Tennisdagen.

Resultaat
In totaal verschijnen ruim 800 artikelen in de media over de Open Tennisdagen. In huis-aan-huisbladen worden 300 artikelen gepubliceerd. De gezamenlijke oplage van deze bladen is 5.000.000. Online verschijnen 500 artikelen. In enkele maanden worden honderden tweets verstuurd. In twee maanden tijd zijn er meer dan 2.000 post views op Facebook. De Open Tennisdagen worden een groot succes met 14.000 deelnemers en leveren de KNLTB 7.750 nieuwe leden op.

 

Terug naar overzicht

De Klant

Delen