In een spel zit meer dan je denkt

Identity Games bedenkt en ontwikkelt al bijna 25 jaar spellen en speelgoed. Educatief en fun-to-play gaan daarbij hand in hand. Dat zie je terug in de spellen die ze maken. Consumentenspellen zoals het Poepspel, Boom Boom Balloon en de recente successen Escape Room-the Game en de Mouthguard Challenge zijn daar goede voorbeelden van. Ze zijn ook licentiehouder voor de stads,- en bedrijfsedities van Monopoly en maken spellen op maat voor allerlei bedrijven en instellingen voor verschillende doeleinden.

Bij Bijl PR werken we graag aan opdrachten met een maatschappelijk karakter. Die affiniteit kunnen we hier goed kwijt. Identity Games bedenkt hele mooie spellen voor maatschappelijke doelen. Ze laten zien dat spellen fantastische hulpmiddelen zijn bij het communiceren over veranderingen. Denk aan het leren afval te scheiden aan kinderen of mensen in de zorg helpen hun cliënten beter te begrijpen. In een spel zit dus meer dan je denkt.Het zijn vooral deze spellen op maat die wat meer onder de aandacht gebracht kunnen worden.

Aan Bijl PR de vraag of wij Identity Games kunnen helpen de naamsbekendheid te vergroten en in beeld te komen bij bedrijven om zo hun marktaandeel van de op maat gemaakte spellen te vergroten. Daarnaast helpen we ze vaker aandacht te krijgen voor de consumentenspellen.

Achtergrond en aanpak
Identity Games is een middelgroot Rotterdams bedrijf dat uitermate succesvol is in het bedenken van creatieve spellen. De kracht van het bedrijf zit bovendien in het snel kunnen inspelen op de actualiteit met nieuwe spellen. We helpen het bedrijf met een geïntegreerde aanpak. Zo adviseren we hen op het gebied van online profilering en helpen we met de inzet van eigen en sociale kanalen. We schrijven blogs voor de website, maken banners voor LinkedIn advertenties, maken een content plan en helpen ze met ideeën om hun relaties vaker te benaderen. Bovendien benaderen we landelijke en regionale media met relevante berichten over nieuwe spellen en concepten.
De komende tijd gaan we verder met deze aanpak. Er liggen een hoop nieuwe ideeën op de plank waarmee we Identity Games in de spotlight kunnen zetten.

Resultaat
We hebben een vliegende start aan het begin van de samenwerking. Een goed contact met het Financieel Dagblad zorgt voor een stroom aan aandacht. RTL Z, RTL Live, BNR Zakendoen met tonen interesse in het creatieve bedrijf. Ook de lokale aanpak voor de lancering van nieuwe stadsedities van Monopoly slaat aan. De mailing die we voor ze maken levert nieuwe leads op. De content op de website wordt goed gevonden en trekt meer bezoekers. Om het bedrijf voor te bereiden op optredens in de media hebben we de betrokken medewerkers onlangs getraind.

Terug naar overzicht