Free publicity vestigt aandacht op vergoeding voor stoppen-met-roken-programma’s

Met ingang van 1 januari 2011 vallen de kosten voor hulpprogramma’s om te stoppen met roken binnen het basispakket van de zorgverzekering. Stivoro en KWF Kankerbestrijding willen de Nederlandse roker hierover informeren en starten een campagne.

Achtergrond en aanpak

De campagne wordt gevoerd met een tv-commercial. Op de website van Stivoro staat een overzicht van welke soorten hulp bij stoppen met roken mogelijk zijn en voor vergoeding in aanmerking komen. Animatiefilmpjes geven uitleg over hulpmiddelen als nicotinepleisters en een stopcoach. Aan Bijl PR wordt gevraagd om met free publicity de aandacht te vestigen op de vergoeding voor de stoppen-met-roken-programma’s. Daarvoor zetten we aan het begin van de campagne een social media news release in. Voordeel is dat we zo naast het standaard persbericht ook de tv-commercial, de animatiefilmpjes en ander beeldmateriaal op één plek kunnen aanbieden aan media, bloggers en publiek. Tijdens en na de anderhalve maand durende campagne brengen we steeds nieuws-updates uit.

Resultaat

In de media verschijnen zo’n 285 artikelen (off- en online). In twee maanden tijd hebben ruim 132.500 mensen op de site van Stivoro gezocht naar informatie over ondersteuning bij het stoppen met roken. Maar liefst 2.012 rokers hebben zich aangemeld voor telefonische coaching, normaal gesproken zijn dat er ongeveer 150.

Terug naar overzicht