De buren klagen!

Een grote industriële onderneming met diverse vestigingen in Nederland veroorzaakt overlast in het Rijnmondgebied. Omwonenden klagen onder meer over stankoverlast. In de pers verschijnen kritische stukken over het bedrijf.

Achtergrond en aanpak
Bijl PR wordt gevraagd om het bedrijf te assisteren bij de communicatie met de omwonenden en met media. Tijdens een uitgebreide sessie met managers en de directie wordt de problematiek uitgebreid besproken. De communicatiestrategie wordt geformuleerd en kernboodschappen worden samengesteld.

Bijl PR geeft diverse adviezen, variërend van het organiseren van informatieavonden en een medialunch tot het aanpassingen van de website en het social media beleid. Het management wordt door Bijl getraind voor de camera. Ze leren omgaan met negatieve vragen en opmerkingen van zowel pers als omwonenden.

Resultaat
Het bedrijf slaagt er in om een completer verhaal in de media te krijgen. Omwonenden zijn in sommige gevallen nog steeds kritisch, maar tonen wel meer begrip omdat ze breder geïnformeerd zijn. Er is een dialoog tot stand gekomen die door alle partijen als positief wordt ervaren.

Terug naar overzicht