Communiceren over verandering

Een energiereus in Nederland heeft zijn strategie aangescherpt. De directie begrijpt dat deze strategie alleen een succes kan worden wanneer de duizenden medewerkers de strategie ook echt begrijpen en ermee kunnen werken. Bijl PR wordt gevraagd om hierbij te assisteren.

Aanpak

In overleg met de energieleverancier bedenken we een hele serie trainingen voor het middenmanagement van het bedrijf. In totaal worden in een maand tijd maar liefst 150 mensen getraind, van afdelingen zoals klantenservice tot administratie en van contracting tot technisch onderhoud. De managers van deze afdelingen moeten tijdens de trainingen zelf aan de slag met de aangescherpte strategie. Wat betekent deze strategie voor hun afdeling? Tijdens de training leren grote groepen managers om zich de strategie eigen te maken en erover te kunnen vertellen aan hun eigen medewerkers.

Resultaat

Uit het evaluatierapport van de meer dan 15 trainingen blijkt dat het vooraf gestelde hoofddoel is gehaald, evenals de subdoelen. De top 100 van het bedrijf doorleeft de strategie en geeft aan er mee aan de slag  te kunnen gaan. Een prachtige opdracht, die in de evaluatie door de klant wordt beloond met een mooie 8.

Terug naar overzicht