100 dagen, 100 banen

Met de campagne #wordenwiejebent stimuleert Randstad mensen na te denken over de ontwikkeling van hun carrière op de arbeidsmarkt. Het doel is mensen te laten ontdekken op welke plek ieders ervaring, competenties en talenten het best tot zijn recht komt.

Randstad wil de enorme mogelijkheden op de arbeidsmarkt laten zien. Om dit te bereiken, wordt een ambitieus project gelanceerd: 100 dagen, 100 banen. In 100 dagen ervaart presentatrice Lonneke Marsmans 100 banen. Elke denkbare functie komt voorbij, van transportplanner tot verpleegkundige en van eventmanager tot skydive instructeur. De ervaringen van Lonneke, bedoeld om mensen te inspireren, zijn dagelijks te zien op een speciaal YouTube kanaal.

Aanpak
Om de diversiteit van werk beter zichtbaar te maken brengen we de actie onder de aandacht bij journalisten. Dit leidt tot veel publicaties en vragen van redacties die geïnteresseerd zijn in de ervaringen van Lonneke. We spelen daar op in door journalisten uit te nodigen samen met Lonneke op pad te gaan. Op die manier worden de banen letterlijk en figuurlijk zichtbaar voor een groot publiek en geven we een kijkje in de keuken van verschillende werkplekken.

Resultaat
De dagelijkse video’s op YouTube worden massaal bekeken: ruim 2 miljoen views en 500.000 extra views via Facebook. Daarnaast resulteert de actie in veel publicaties in nationale, regionale en lokale media, waaronder vier items op nationale radio, 30 regionale kranten en diverse lokale media en vakmedia. In de publicaties en nieuwsitems staat niet alleen het verhaal van Lonneke centraal, maar krijgen lezers beter inzicht in het aanbod van banen op de arbeidsmarkt en welke skills en vaardigheden nodig zijn voor verschillende functies.

Terug naar overzicht

De Klant

Delen