17.09.19

Nieuwe klant: Bijl PR nieuwe PR bureau voor ASICS

ASICS Benelux heeft Bijl PR gekozen als partner voor Corporate PR, Product PR en het ontwikkelen van spraakmakende pr-campagnes om te bouwen aan merkvoorkeur. De samenwerking is per augustus 2019 officieel van start gegaan.

‘Sound mind, sound body’
Mr. Onitsuka definieerde ASICS 70 jaar geleden met de volgende grondfilosofie: “Anima Sana in Corpore Sano” oftewel “een gezonde geest in een gezond lichaam”. Deze betekenis is vandaag de dag misschien relevanter dan ooit tevoren. Het van origine Japanse merk ASICS focust zich vooral op hardlopen waarmee het zich onder andere op het platform FrontRunners profileert, maar ook tennis en hockey zijn belangrijke categorieën voor het merk.

De corporate gedachte van ASICS voor het nastreven van een ‘Sound mind, sound body’ is een thema waar Bijl PR de komende tijd met PR op aan zal haken. Caroline Fisher, PR Director ASICS Europe, over de keuze voor de samenwerking met Bijl PR: “We kijken ernaar uit om met het team samen te werken zodat ze ons kunnen helpen ons unieke verhaal over te brengen en onze technologische superioriteit te benadrukken. Veel mensen kennen de naam ASICS, maar ze weten niet dat we staan voor een Sound Mind in Sound Body. Samen met Bijl PR willen we dit veranderen.”

Content, influencers en free publicity
Bijl PR is gevraagd te bouwen aan merkvoorkeur in de voorkeursmarkten. We zijn nu in de planfase en ideeën aan het uitwerken om te gaan realiseren. Vanuit een breed pr perspectief kijken we hoe we met behulp van content, influencers en earned media het merk volop in beeld kunnen brengen bij diverse doelgroepen.

 

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer