23.05.19

Internationale PR-prijs voor Pikpraat-campagne

De door Bijl PR en creatief bureau Vuurrood ontwikkelde Pikpraat-campagne valt in de prijzen! Woensdagavond hebben we in Londen een Sabre Award (categorie Government Agencies) in ontvangst mogen nemen. Een onderscheiding voor de beste Europese PR-campagne. Jaarlijks worden wereldwijd bijna vijfduizend cases ingediend, waarvan meer dan tweeduizend uit de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Een resultaat waar wij trots op zijn!

StopApp
De campagne biedt vrouwen de mogelijkheid via de speciaal ontwikkelde StopApp seksueel intimidatie op straat direct te melden, op een veilige en anonieme manier. De app biedt vrouwen een eenvoudig handelingsperspectief. De gemeente gebruikt die meldingen om daders te lokaliseren, actief aan te spreken en in een later stadium te beboeten. Zover bekend is dit voor het eerst dat vrouwen een echt ‘wapen’ wordt geboden tegen seksuele straatintimidatie.

Inmiddels is de StopApp door meer dan 4500 vrouwen gedownload en meer dan 3000 vrouwen maakten een melding. Tientallen boa’s (buitengewoon opsporingsambtenaren) voeren de controles uit en op 19 december 2018 verscheen de eerste verdachte van seksuele straatintimidatie voor de rechter en ontving een voorwaardelijke boete.

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer