07.09.18

Even Voorstellen: Inge Portegies

Bijl PR als stagegever is voor mij een ontzettend fijne uitkomst na mijn stagezoektocht. Zonder nog enig idee wat ik zou willen doen of leren tijdens een stage bezocht ik de ‘stagemarkt’ die mijn opleiding, Communicatie aan de Hogeschool van Rotterdam, organiseerde.

Ik sprak een pr- bureau tijdens een van de ‘speeddates’ en kon het idee van werken bij een bureau vervolgens niet meer loslaten. Het pr-vak is allesomvattend – althans, naar mijn idee. Tot nu toe put ik mijn communicatie-kennis vooral uit colleges en daar komt verrassend veel van terug in de pr-wereld.

In andere woorden: een ultieme plek om zo veel mogelijk van te leren tijdens een stage.

Veel uitroeptekens!!!!
De maatschappelijke focus van Bijl PR zorgde ervoor dat ik direct een open sollicitatie stuurde. Eentje met erg veel uitroeptekens erin om mijn enthousiasme kenbaar te maken. Hoe ontzettend interessant en leuk is het om actuele thema’s voorbij te zien komen (op kantoor, in de krant, op je telefoon of in een boek…) en daar iets mee te doen?

Wie ben ik?
Naast stage lopen bij Bijl PR ben ik vaak te vinden in Rotterdam, op zoek naar onontdekte plekjes om nóg meer van de stad te kunnen genieten. Dit doe ik lopend, maar met lekker weer rol ik voorbij op mijn longboard. Verder ben ik fan van lekker eten voor een studentenprijsje, een lekker wijntje (of theetje) met een goede gesprekspartner, honden, Murakami, Spotify, reizen en het kerstgevoel wat ik – ook in de zomer – krijg van de lichtjes in de bomen op de Meent.

Mag ik in het diepe worden gegooid?
‘We gooien je wel in het diepe hoor,’ kreeg ik te horen tijdens mijn sollicitatiegesprek. Nou, kom maar op, dacht ik.

Actueel, divers en creatief. Dat is waar ik nu aan denk bij het horen van ‘Bijl PR’. Na bijna een week mijn bureau in het kantoor van Bijl PR bemand te hebben, is nog geen dag hetzelfde geweest. En dat vind ik alleen maar leuk. Ik hoop dan ook om na deze stage te weten welke richting ik binnen het communicatievak op wil. Eigenlijk wil ik alles doen, en dat lijkt hier vooralsnog aardig te lukken. Het diepe? Ik duik met plezier de komende vijf maanden onder.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer