30.08.18

Smeren, kleren, weren!

Terwijl de korte broeken en zomerjurkjes steeds verder de kast in verdwijnen, kijken we terug op een geslaagde zomer. In opdracht van KWF Kankerbestrijding mochten wij op zaterdag 7 juli voor het derde jaar op rij vakantiegangers uitzwaaien bij grensovergang Hazeldonk. Een insmeerteam stond paraat met zonnebrandcrème, petjes en frisbees en maakte iedereen bewust van de verschillende manieren van zonbescherming middels een belangrijke boodschap: smeren, kleren en weren! Het ingehuurde entertainmentteam en hun ‘Razendsnelle onderweg-quiz’ viel bij alle vakantiegangers goed in de smaak en ook de media toonde veel belangstelling voor de actie. Zo was de actie onder andere te zien op het NOS journaal en bij RTL weer. Bijl PR ondersteunde KWF Kankerbestrijding in de opzet en organisatie van het evenement en de pr-activiteiten om media-aandacht te generen.

Persoonlijk zonadvies
Als kers op de taart lanceerde RTL-weerman Dennis Wilt deze dag de KWF UV-radar vanuit zijn studio. De UV-radar geeft persoonlijk zonadvies op basis van de zonkracht en het huidtype van de gebruiker. Overal ter wereld geeft de app de voorspelde zonkracht weer en geeft daarbij aan welke zonbescherming nodig is. De app is tot stand gekomen in samenwerking met SAP, ProXcellence en Buienradar en is binnenkort ook beschikbaar in de Appstore. Bekijk de video van SAP Nederland om een indruk te krijgen van de actie.

Terug naar overzicht

Auteur

Anouk Happel

Anouk Happel

Advies

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer