19.01.18

Zit Feyenoord in je DNA?

Er zijn van die klussen waar je zo enthousiast van wordt. Zeker wanneer je als Feyenoord-fan door sponsor Opel wordt gevraagd om de PR te doen over een uniek experiment. ‘Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek’. Zo’n kans laat je als Rotterdams PR bureau natuurlijk niet liggen.

Bij drie miljoen supporters zit Feyenoord in het bloed. Zo wordt het gevoeld, maar is het ook echt zo? Zit clubliefde echt van binnen? Is dit na te gaan? Als het zo is dan moet dit terug te vinden zijn in het DNA. Is er zoiets als een Feyenoord-gen? Opel en Feyenoord gaan op zoek naar Feyenoord-supporters die liefde voor Feyenoord koesteren en willen hen helpen die liefde te verklaren. Dankzij dit initiatief van Opel is Feyenoord de eerste voetbalclub ter wereld die grootschalig DNA-onderzoek gaat doen onder de eigen supporters.

Theo de Thuiskijkert
Sinds 18 januari kunnen supporters testen wat hun Feyenoord-profiel is op opel.nl/feyenoord. Er zijn zeven voorgedefinieerde typen Feyenoord-supporters, zoals ‘Mopperende Martin’, ‘Theo de Thuiskijkert’ en ‘Annie Sociaal’. Na de online test kunnen deelnemers aangeven of zij mee willen doen aan Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek* dat in februari zal plaatsvinden. Een geselecteerde groep supporters moet wangslijm afstaan voor het onderzoek, dat door wetenschappers van genetisch onderzoeksbureau Omnigen wordt verricht. Opel en Feyenoord verwachten half april de onderzoeksresultaten bekend te kunnen maken. Presentator Sander de Kramer, zelf Feyenoord-supporter is het gezicht van de campagne.

Triple Double verzorgt de volledige executie van de actie en de betaalde media. Het filmpje wordt gemaakt door kantoorgenoot Danny Deelen van 356media. Bijl PR pakt de PR op.

*Omnigen gaat zeer nauwkeurig om met de bescherming van persoonsgegevens. Er wordt selectief onderzoek gedaan. Er wordt bijvoorbeeld geen onderzoek gedaan naar erfelijkheidsfactoren of medische kenmerken van DNA-materiaal dat wordt afgestaan door de deelnemers. De onderzoeksdata zal geanonimiseerd worden verwerkt.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer