Exoskelet Project MARCH
30.11.17

Bijl PR versterkt team Project March

Bijl PR gaat Project MARCH helpen aandacht te creëren voor haar bijzondere werk. In dit vooruitstrevende project, bedacht en uitgevoerd door studenten van de TU Delft, zet jaarlijks een nieuw team van studenten zich in voor de ontwikkeling van het ultieme exoskelet. Dit motorische harnas maakt het voor mensen met een dwarslaesie mogelijk weer (op) te staan en te lopen. Bijl PR ondersteunt het team van 2018 in haar pr-activiteiten.

Ieder jaar zet een nieuwe groep studenten zijn studie een jaar on hold om geheel vrijwillig mee te werken aan een nieuw en verbeterd exoskelet. Van ontwerp tot de bouw van het daadwerkelijke prototype. Co-creatie staat in dit project centraal. Het team werkt nauw samen met een piloot; een man of vrouw met een dwarslaesie die het exoskelet bestuurt.

Mobiliteit teruggeven
Aankomende zomer vindt de internationale Cybathlon plaats. De ultieme test voor het nieuwe prototype exoskelet. In deze wedstrijd gaan piloten in exoskeletten van verschillende internationale teams de strijd met elkaar aan. Binnen tien minuten moeten zij verschillende alledaagse handelingen, zoals traplopen of vanuit een zittende positie opstaan, succesvol volbrengen.

Magali Ponds van Project MARCH: “We zijn blij dat Bijl PR zich op vrijwillige basis inzet voor Project MARCH. Met hun hulp hopen we meer aandacht te creëren voor de ontwikkeling van het exoskelet en de mogelijkheden die het te bieden heeft. Wij geloven dat het exoskelet de toekomst is voor mensen met een dwarslaesie. Ons doel is het teruggeven van volledige mobiliteit aan lichamelijk beperkten, zodat zij weer kunnen participeren in dagelijkse activiteiten.”

Ruud Bijl van Bijl PR: “Wij zetten ons graag in voor dit bijzondere project. Er wordt in hoog tempo gewerkt aan technologie die enorme impact zal hebben op de mobiliteit en kwaliteit van leven van mensen met een dwarslaesie. Het project past goed bij ons profiel, waarin we ons inzetten voor maatschappelijk relevante communicatie.”

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer